Užsisakykite iki gruodžio 23d. 15:30 val. ir atsiimkite užsakymus pirmadienį iki 16 val. - patogupirkti.lt sandėlyje Vilniuje, Kalvarijų g. 143 Daugiau  ČIA >>

Šventinės dovanos mobile 🔥 SUPER KAINŲ lentynos! Nuo -20% iki -80% pigiau! Naršykite čia >>  🔥
Šiuo metu neparduodama

Įrašykite savo el. paštą ir informuosime, kai prekę turėsime

Knygos aprašymas

"Tik nestabdyk manęs!" – knyga apie "Bentley Continental GT", "Mazda3", Galapagų salų vėžlių psichinę sveikatą, "Fiat Panda", "Lamborghini Gallardo" ir britų imperijos žlugimą, kvailiausią Dievo kūrinį, "Subaru Forester" bei daug kitų – ne tik automobilinių – įdomybių. J. Clarksonas žino, kad pasaulyje egzistuoja ne tik automobiliai, ir apie tai rašo automobilių apžvalgose. Nenuorama britas su humoru išsako savo nuomonę įvairiausiais klausimais viską žaismingai susiedamas su keturratėmis transporto priemonėmis. 

 

Knygą "Tik nestabdyk manęs!" sudaro 60 automobilių apžvalgų, kurių ne viena sukėlė audringą visuomenės reakciją. Niekas apie automobilius – paprastus, nepatrauklius ar egzotiškus, ugnimi alsuojančius ir kvapą gniaužiančius – nerašo taip, kaip J. Clarksonas. Jam nesvarbi kitų nuomonė, reklama: automobilis vertas arba pagyrimo, arba negailestingos kritikos. Ir visai nesvarbu, jei tai "Bentley Continental GT", kurio "interjerą įrengti galima tik nukirtus du ąžuolus ir papjovus šešiolika karvių". Svarbiausia, kad visi vertinimai paremti asmenine patirtimi ir nestokoja unikalaus humoro.


Jeremy Clarksonas rašytojo karjerą pradėjo Rotherham Advertiser. Jo straipsniai spausdinami ne viename Didžiosios Britanijos laikraštyje. "Tik nestabdyk manęs!" – J. Clarksono skilties apie automobilius Sunday Times straipsnių rinkinys – viena iš dvidešimt keturių jo knygų. 


Iš anglų kalbos vertė Laimutė Gylienė

IŠTRAUKA


"Porsche Cayenne Turbo"

 

Praėjusią savaitę buvo atskleista, kad kompanija, kuri kadaise turėjo įmonės, gaminusios cianido dujas koncentracijos stovykloms, akcijų, remia holokausto memorialo Vokietijoje statybą. Ir, žinoma, dėl to kilo daug triukšmo.

Na, kiek ilgai tai gali trukti? Negi man reikėtų negerti alaus Red Stripe vien dėl to, kad mano proprosenelis dirbo bocmanu vergus gabenusiame laive? Ir argi jūs turėtumėte būti išvarytas iš vietinio indų restoranėlio dėl to, kad jūsų tėvo dėdės antros eilės pusbrolis paleido kelis šūvius Amritsare.

Jei taip mąstytumėte, nusipirkti naują automobilį jums būtų labai sunku. Automobilių gamintojas "Volkswagen", BMW ir "Mercedes" tektų atmesti iš karto, nes jos gamino variklius vokiečių povandeniniams laivams, tankams ir lėktuvams, iš kurių buvo mėtomos bombos.

Na gerai, galbūt jūs ketinate pirkti "Subaru Impreza" arba kokį nors "Mitsubishi"? Nepirkite jų. Nejaugi jau pamiršote filmą Tiltas per Kvai upę ir aktorių Alecą Guinessą toje dėžėje?

Naujojo "Fiat" taip pat turėtumėte nepirkti. Pirma dėl to, kad jį sukūrė šalis, kuri davė pasauliui Mussolinį, antra, dėl to, kad jis greitai subyrės.

Kompanija "Saab" gal ir tiktų, bet ar galime apsimesti, kad nebuvo vaito Reeve'o Beaduheardo istorijos? Sutikęs, kaip manė, vikingų prekybos laivų flotilę, jis nukreipė jūrininkus į šalia esantį karališką dvarą. Atpildas už tai buvo smūgis kirviu į veidą. Argi galėtumėte tai atleisti ir užmiršti?

Ir pagaliau nešvari karo laikų "Porsche" istorija. Nors šios kompanijos įkūrėjas Ferry'is Porsche'as buvo visų, išskyrus prancūzus, išteisintas kaip nieko blogo nepadaręs, jis neabejotinai turėjo ryšių su naciais.

Dirbdamas erchercogo Ferdinando vairuotoju - toks darbas, be abejo, nebuvo perspektyvus - Porsche'as trečiajame praėjusio šimtmečio dešimtmetyje per lenktynes susitiko ir susidraugavo su Hitleriu. Jo įmonėje buvo gaminamos karinės mašinos, tankai ir detalės V-I raketoms. Jis buvo SS garbės karininkas. Bet tai ne vienintelė priežastis, dėl kurios turėtumėte nepirkti "Porsche Cayenne".

Nors šis automobilis rinkoje jau seniai, tiesą sakant, iki šiol visai nenorėjau jo bandyti. Nemačiau reikalo. Įsivaizdavau, kad tokio neišvaizdaus automobilio niekas nenorės pirkti - tuo labiau apie jį svajoti, o jei ir atsirastų tokių, kuriems estetika nė motais, juos priblokštų kaina - 70 tūkstančių svarų.

Tad ko siekė Porsche'as? Pagaminti sportišką visureigį? Tai panašu į Lurpako direktorių tarybą, nusprendusią užsiimti nauja veikla - vaizdo grotuvų gamyba.

Specialiojoje literatūroje yra straipsnių apie sunkumus, su kuriais "Porsche" susidūrė. Aišku, paklausa buvo pervertinta, dėl to dabar, kad įveiktų prekybos sąstingį, kompanija puolė gaminti pigesnius automobilius su mažesniu varikliu.

Bet būčiau nesąžiningas, jei nutylėčiau, jog negerumų yra visur. Tai ir kamščiai Londono gatvėse, ir prišiukšlinti regbio aikštynai ir "Range Rover" rango pažeminimas keliuose, kuriais vežami į mokyklą vaikai, ir siogūnų degradacija iki roninų per kurapkų medžiokles nuo Inverneso iki Totneso.

Tokių minčių apimtas vieną dieną atsisakiau ankstesnių savo nuostatų ir paskambinau "Porsche". Po kelių dienų prie mano namų jau stovėjo "Porsche Cayenne Turbo" - gargaras su du turbokompresorius turinčiu V8 varikliu.

Informacija

Autorius: Jeremy Clarkson
Leidėjas: Versus aureus
Išleidimo metai: 2009
Knygos puslapių skaičius: 320
Formatas: 13x20, minkšti viršeliai
ISBN ar kodas: 9789955342175

Pirkėjų atsiliepimai

Atsiliepimai išfiltruojami pasirinkus eilutę

5 1
4 0
3 0
2 0
1 3
2 4 atsiliepimai
Rašyti atsiliepimą

Tik registruoti vartotojai gali rašyti apžvalgas. Kviečiame, prisijungti arba užsiregistruoti

2016-11-10

skaitydamas sia knyga juokiausi balsu. Puiki juoko doze

2011-10-07

Gerai. Tada trumpai tariant: viena ž....ė nuvartė ne į tuos vartus, o kitam d....i neaišku, kaip visa tai perskaityti be \"Britannica\" enciklopedijos. Užuojauta Klarksonui.

2011-10-07

ir tiek

2011-04-11

Būtų nuostabi knyga, nes labai protingo ir šmaikštaus žmogaus, bet jau vertimas... Gaila, kad šitaip sudorota. Nemoki, nesiimk -- toks būtų patarimas.