Atnaujintas knygų su minimaliais defektais pasiūlymas! Naršykite ČIA >>

The social responsibility of corporations

-15% su kodu: ENG15
21,96 
Įprasta kaina: 25,83 
-15% su kodu: ENG15
Kupono kodas: ENG15
Akcija baigiasi: 2025-03-03
-15% su kodu: ENG15
21,96 
Įprasta kaina: 25,83 
-15% su kodu: ENG15
Kupono kodas: ENG15
Akcija baigiasi: 2025-03-03
-15% su kodu: ENG15
2025-02-28 25.8300 InStock
Nemokamas pristatymas į paštomatus per 11-15 darbo dienų užsakymams nuo 20,00 

Knygos aprašymas

Essay from the year 2006 in the subject Business economics - Business Ethics, Corporate Ethics, grade: 1,3, University of Glamorgan, course: Business Ethics and Sustainable Development, language: English, abstract: This essay builds upon Milton Friedman's (1970) famous statement that "the social responsibility is to make a profit". It analyses four dimensions of corporate social responsibility - economic, legal, ethical and philanthropic - and discusses arguments for and against each of them. The study concludes that there is need as well as justification for CSR, not only in a strategic manner, but also in an altruistic/philanthropic way.

Informacija

Autorius: Jens Hillebrand
Leidėjas: GRIN Verlag
Išleidimo metai: 2008
Knygos puslapių skaičius: 20
ISBN-10: 3638931234
ISBN-13: 9783638931236
Formatas: 210 x 148 x 2 mm. Knyga minkštu viršeliu
Kalba: Anglų

Pirkėjų atsiliepimai

Parašykite atsiliepimą apie „The social responsibility of corporations“

Būtina įvertinti prekę