Įrašykite savo el. paštą ir informuosime, kai prekę turėsime
Galimas knygos brokas (gali būti likusi žymė nuo anksčiau ant knygos nugarėlės užklijuotos kainos, pageltę kai kurių knygų puslapiai, gali būti susilankstęs, subraižytas arba įplyšęs knygos viršelis).
Naujazelandiečio dizainerio, reklamų kūrėjo ir iliustratoriaus Nicholaso McFarlane knyga „Susuk smegenis: 10 žingsnių kaip manipuliuojama informacija, siekiant paveikti žmonėms“ yra vadovas, kaip padaryti kietą propagandą.
Autorius tiesiogiai instruktuoja, kaip susukti smegenis kitiems per dešimt žingsnių ir, aiškindamas bazinius dalykus apie melo meną, faktų iškraipymą ir smegenų plovimą įrodo, kad tai padaryti labai paprasta.
Žinoma, knygos realybė nėra tiek tiesmuka, kiek skelbia jos reklaminiai tekstai. Nicholas McFarlane knygą pradėjo kurti 2005-ais metais, įkvėptas Londone prasidėjusių ir per pasaulį (iki Oklando taip pat) nusiritusių protesto mitingų ir kurpė ją aštuonerius metus, siekdamas aiškaus tikslo: per satyrinę knygos intonaciją priversti skaitytojus likti pasirinkimo zonoje – tikėti autoriaus teiginiais, ar jais abejoti.
Tuo metu Nicholas McFarlane dirbo vienoje Oklando reklamos agentūrų ir buvo daugelio prizais apdovanotų kampanijų autoriumi. „Reklama ir propaganda yra lyg inis ir janis. Tai beveik tas pats, ir aš daug ko išmokau iš propagandos ir panaudojau reklamoje, ir pritaikiau knygoje“, sako „Susuk smegenis“ autorius.
Nicholas McFarlane visuomet domino vizualinė propagandos pusė, nuo grafitų iki plakatų, bet tik persikėlęs gyventi į Londoną jis pradėjo giliau tirti šią sritį ir įsitikino, kad jo nuojauta buvo tiksli, ir kūrėjas ją patvirtino faktais – sunkiosios propagandos priemonės yra naudojamos iki šiol ir visur – korporacijose, vyriausybėse, politikoje. Ir keisčiausia, argumentuoja „Susuk smegenis“ autorius, šios visapusiškos propagandos buvimo ir jos įtakos niekas nepastebi, aplinka priima propagandą kaip įprastą ir priimtiną realybės foną.
Pirmasis knygos „Susuk smegenis: 10 žingsnių kaip manipuliuojama informacija, siekiant paveikti žmonėms“ leidimas buvo įtrauktas į garsios parodos „Propaganda: Power and Persuasion“ (2013 m., Britų biblioteka) ekspoziciją. Tai buvo, be abejo, sąmoningas parodos sprendimas, nes Nicholas McFarlane knyga, šalia teksto, turi tirštą vizualią dalį. Joje pateiktos iliustracijos, grafikai, informacinė grafika knygą paverčia meniniu objektu.
Nicholas McFarlane tokiai saviraiškai turi labai stiprią bazę – dvidešimt metų patirties praktinės reklamos versle leido jam sukurti griaunančios jėgos tekstus su įspūdingu vaizdu. Prieš jam tampant „Susuk smegenis: 10 žingsnių kaip manipuliuojama informacija, siekiant paveikti žmonėms“ autoriumi ir iliustratoriumi, jis padarė ne vieną pritrenkiantį projektą, iš kurių garsiausias yra grupės „The Prodigy“ albumo „The Day is My Enemy“ viršelis.
Iš anglų kalbos vertė Vita Daugelienė
Autorius: | Nicholas McFarlane |
Leidėjas: | Luceo |
Išleidimo metai: | 2023 |
Knygos puslapių skaičius: | 256 |
Formatas: | 17x22, kieti viršeliai |
ISBN ar kodas: | 9786098247169-BR |
Tik registruoti vartotojai gali rašyti apžvalgas. Kviečiame, prisijungti arba užsiregistruoti