Knygos tikslas - suteikti žinių apie vaikų sveikatos ugdymą, jos sustiprinimo būdus vaikystėje. Būsime laimingi, jei ši knyga paskatins pedagogus rūpintis vaikų sveikata, padės suprasti, kokią svarbią vietą užima kūno kultūra vaiko fizinio brendimo, jo prigimtinių galių plėtotės vyksme.
Knyga skiriama pedagoginio profilio specialybių studentams, kūno kultūros mokytojams, tėvams ir visiems, kurie nori padėti fiziškai silpniems, dažnai sergantiems vaikams tapti laisvomis, valingomis, kūrybingomis asmenybėmis arba siekia išugdyti sveikus, fiziškai stiprius individus, kurie pasižymėtų kūno, dvasios, proto ir doros darna.
TURINYS
Pratarmė / 5
I skyrius. KŪNO KULTŪROS IR SVEIKATOS UGDYMO SAMPRATA, SĄVOKOS IR PROBLEMOS / 9
1.1. Kūno kultūros ir sveikatos samprata / 9
1.2. Kūno kultūros ir sveikatos sąvokos / 11
1.3. Kūno kultūros ir sveikatos ugdymo reikšmė vaikystėje / 18
1.4. Kūno kultūros ir fizinės sveikatos sklaidos svarba / 21
II skyrius. MOKSLEIVIŲ SVEIKATOS BŪKLĖ IR JOS UGDYMAS / 27
2.1. Moksleivių sveikatos būklė / 27
2.2. Kūno kultūros ir sveikatos ugdymo prasmingumas / 34
III skyrius. SVEIKATOS PRIEŽIŪRA MOKYKLOJE IR VAIKŲ SVEIKATOS GRUPĖS / 40
3.1. Sveikatos priežiūros mokykloje tikslai, uždaviniai ir organizavimas / 40
3.2. Bendrojo lavinimo mokyklų sveikatos priežiūros specialistų ir kūno kultūros mokytojų bendradarbiavimas / 43
3.3. Vaikų sveikatos ir fizinio pajėgumo grupės / 44
IV skyrius. SILPNOS SVEIKATOS IR SVEIKATOS SUTRIKIMŲ TURINČIŲ VAIKŲ UGDYMAS / 53
4.1. Silpnos sveikatos vaikų ugdymas / 53
4.2. Širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis sergančių vaikų fizinis ugdymas / 57
4.3. Kvėpavimo ligomis sergančių vaikų fizinis ugdymas / 58
4.4. Regėjimo sutrikimų turinčių vaikų fizinis ugdymas / 60
4.5. Vaikų, turinčių fizinio vystymosi sutrikimų, ugdymas / 62
4.6. Sutrikusio intelekto vaikų ugdymas / 63
4.7. Kalbos sutrikimų turinčių vaikų fizinis ugdymas / 64
4.8. Kitomis ligomis sergančių vaikų fizinio ugdymo ypatumai / 65
4.9. Pagrindiniai sėkmingo silpnos sveikatos, dažnai sergančių vaikų fizinio ugdymo ypatumai / 66
V skyrius. FIZINIS AKTYVUMAS - SVEIKATINGUMO, AKTYVUMO IR VEIKLUMO ŠALTINIS / 77
5.1. Fizinio aktyvumo samprata ir vaidmuo sveikatos ugdymo procese / 77
5.2. Vaikų judėjimo poreikio realizavimas - sveikatos stiprinimo versmė / 79
5.3. Mažas fizinis aktyvumas - mokinio sveikatos rykštė / 82
5.4. Vaikų teigiamo požiūrio į kūno kultūrą ugdymas, domėjimosi sportu žadinimas / 85
5.5. Fizinio aktyvumo, fizinio išsivystymo, fizinio pajėgumo ir sveikatos ryšiai / 88
5.6. Mokinių teigiamo požiūrio į kūno kultūrą ir sveikatą ugdymas neautoritarinio ugdymo procese / 94
5.7. Fizinį aktyvumą skatinančios aplinkos sudarymas / 99
5.8. Fizinio aktyvumo nustatymo būdai / 101
VI skyrius. ŽMOGAUS LAIKYSENA KAIP SVEIKATOS POŽYMIS IR JĄ FORMUOJANTYS VEIKSNIAI / 107
6.1. Vaikų kaulų, raumenų sistemos fiziologinės ypatybės ir laikysenos sutrikimai / 107
6.2. Laikysenos samprata ir jos sutrikimų paplitimas / 108
6.3. Taisyklinga laikysena - žmogaus estetinė vertybė ir sveikatos požymis... / 111
6.4. Asimetrinės laikysenos priežastys / 112
6.5. Kūno asimetrijos nustatymas / 118
6.6. Laikysenos sutrikimų profilaktinės priemonės / 120
VII skyrius. SILPNOS SVEIKATOS VAIKŲ KVĖPAVIMO SISTEMOS STIPRINIMAS / 130
7.1. Kvėpavimo sistema, jos ypatumai vaikystėje / 130
7.2. Kvėpavimo sistemą stiprinantis fizinis aktyvumas / 133
7.3. Kvėpavimo sistemos pajėgumo rodikliai / 139
VIII skyrius. MAUDYMASIS, PLAUKIMAS, VANDENS PROCEDŪROS - KOMPLEKSINĖ FIZINIO UGDYMO IR GRŪDINIMO(SI) PRIEMONĖ / 143
8.1. Vanduo - sveikatos stiprinimo ir organizmo grūdinimo priemonė / 143
8.2. Svarbiausieji grūdinimosi principai / 150
8.3. Pirties procedūros / 153
IX skyrius.VAIKŲ SVEIKATA NŪDIENOS UGDYMO REALYBĖJE / 157
9.1. Pirmos klasės vaikų fizinė sveikata, jos saugojimas ir sklaida / 157
9.2. Moksleivių savijauta ir savarankiško fizinio aktyvumo raiška po pamokų / 161
9.3. Pirmos klasės mokinių sveikatos žinios / 168
9.4. Mokytojų požiūris į vaikų sveikatą ir sveikatinamasis darbas / 181
X skyrius. SPORTO PEDAGOGO VAIDMUO KŪNO KULTŪROS IR SVEIKATOS UGDYMO PROCESE / 195
10.1. Tėvų pozityvių nuostatų vaikų sveikatai ir fiziniam aktyvumui ugdymas / 203
10.2. Tėvų švietimas sveikatos klausimais / 211
XI skyrius. MODERNIOSIOS VAIKŲ KŪNO KULTŪROS KONCEPTUALIEJI BRUOŽAI / 217
Literatūra / 222