Ši šaškių lenta skirta ikimokyklinio, priešmokyklinio ir jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikams žaisti ant stalo, grindų ar pievos. Gali žaisti 2 vaikai arba 2 komandos.
Šią priemonę per užsiėmimus gali naudoti logopedai, pagalbos mokiniui specialistai, ikimokyklinio ir priešmokyklinio bei pradinio ugdymo pedagogai.
Priemonė skatina vaikus galvoti, ugdo loginį ir kritinį mąstymą, lavina vaikų kalbinius įgūdžius.
Žaidėjų tikslas – nukirsti visas priešininko šaškes arba sudaryti tokią situaciją, kad priešininkui nebeliktų ėjimų. Šaškėmis žaidžiama paeiliui, po vieną ėjimą ant juodos spalvos langelių.
Žaidimą pradeda baltos (be spalvotų taškelių) ir juodos (su juodu spalvotu taškeliu) šaškės (jei nesusitarta kitaip, pirmą ėjimą daro baltos šaškės) ir einama tik įstrižai, po vieną langelį. Priešininko šaškė nukertama peršokant per ją. Kirtimas yra privalomas ir gali būti atliktas pirmyn ir atgal. Vieno ėjimo metu gali būti atlikti keli kirtimai, jeigu peršokus šaškę atsiduriama langelyje šalia kitos kertamos šaškės. Nukirtę priešininko šaškę, vaikai įvardija paveikslėlį, kurį mato pavaizduotą ant priešininko šaškės. Laimi tas žaidėjas, kuris daugiausiai surenka priešininko šaškių ir įvardija žodžių su mokomais garsais.
Žaidimo metu vaikai lavins loginį ir kritinį mąstymą, regimąjį suvokimą, kalbinius įgūdžius taisyklingai ištarti garsus R-L, Š-S, foneminę klausą, taip pat plės žodyną, ugdysis rišlios ir gramatiškai taisyklingos kalbos įgūdžius.
Garsams R-L mokyti žodžio pradžioje skirtos baltos (be spalvotų taškelių) ir juodos (su juodais taškeliais) šaškės.
Garsams R-L mokyti žodžio viduryje skirtos mėlynos (su mėlynais taškeliais) ir raudonos (su raudonais taškeliais) šaškės.
Garsams Š-S mokyti žodžio pradžioje skirtos žalios (su žaliais taškeliais) ir oranžinės (su oranžiniais taškeliais) šaškės.
Garsams Š-S mokyti žodžio viduryje skirtos violetinės (su violetiniais taškeliais) ir geltonos (su geltonais taškeliais) šaškės.
Žaidžiama su dviejų spalvų deriniais, atsižvelgiant į tai, kurioje žodžio vietoje (pradžioje ar viduryje) yra mokomi R-L arba Š-S garsai. Kai garsai žodžio pradžioje yra išmokti, galima tęsti mokymą (šaškių žaidimą) ir žodžio viduryje.
Galimi keli šaškių žaidimo variantai, mokantys gramatikos:
Nukirtus priešininko šaškę įvardyti paveikslėlį, suskiemenuoti, pasakyti, kiek žodis turi skiemenų.
Nukirtus priešininko šaškę įvardyti paveikslėlį, pasakyti pirmą ir paskutinį žodžio garsą.
Nukirtus priešininko šaškę įvardyti paveikslėlį, pasakyti žodžio vienaskaitą ir daugiskaitą, pvz., viena – šluota, dvi – šluotos, daug – šluotų.
Nukirtus priešininko šaškę įvardyti paveikslėlį, sugalvoti sakinuką su duotu žodžiu.
Nukirtus priešininko šaškę įvardyti paveikslėlį, pakartoti pedagogo sugalvotą sakinuką su duotu žodžiu.
Žaidimą sudaro: žaidimo lenta, 48 spalvotos šaškės garsams R-L diferencijuoti žodžiuose:12 baltų (be spalvotų taškelių), 12 juodų (su juodu taškeliu), 12 mėlynų (su mėlynu taškeliu), 12 raudonų (su raudonu taškeliu), 48 spalvotos šaškės garsams Š-S diferencijuoti žodžiuose: 12 žalių (su žaliu taškeliu), 12 oranžinių (su oranžiniu taškeliu), 12 violetinių (su violetiniu taškeliu), 12 geltonų (su geltonu taškeliu).
Autorius: | Agnė Žiedelienė |
Leidėjas: | Lucilijus |
Išleidimo metai: | 2022 |
ISBN ar kodas: | 9789955325604 |
Tik registruoti vartotojai gali rašyti apžvalgas. Kviečiame, prisijungti arba užsiregistruoti