Straipsnyje "Projektai mokymo(si) procese: iniciatyvumą įgalinantys aspektai" analizuojamas projektų metodas kaip reikšminga prieiga sukurti veiksmingą mokymosi terpę, kurioje vyrauja palaikymo, motyvuojantys ir besimokančiųjų iniciatyvumą (angl. proactiveness) įgalinantys veiksniai.
Projektų metodo svarbai, įgalinant iniciatyvumą, konceptualizuoti pasirinktos trys metodologinės prielaidos: Apsisprendimo ir Pakilumo teorijos, Herzbergo bazinė vadybos mokslo teorija ir Apribojimų teorija.
Pirma – besimokančiajam įgalinti reikalingas nuolatinis iššūkis, kai atliekamas gana sudėtingas, bet paties pasirinktas, jo gabumus, žinias, mokėjimusir įgūdžius atitinkantis darbas (Apsisprendimo ir Pakilumo teorijos), antra – „užsidegimas“, ypatingos pastangos ir energija, kai sukuriama teigiama emocinė aplinka, kurioje vyrauja palaikantys ir motyvuojantys veiksniai (Herzbergo bazinė vadybos mokslo teorija), trečia – svarbios ambicijos ir tikėjimas, prieš kuriuos netenka galios jokie apribojantys veiksniai, išlaisvina žmogaus kūrybines galias iniciatyviai ir prasmingai veiklai (Apribojimų teorija).
Andragogo tapsmas jungiamąja grandimi tarp aplinkos ir besimokančiųjų, prisiimtas mediatoriaus vaidmuo projektinėje veikloje, autorių nuomone, gali būti reikšminga sąlyga veiksmingai mokymosi aplinkai sukurti ir besimokančiųjų iniciatyvumui įgalinti.
Autorius: | Jūratė Adomaitienė, Ilona Zubrickienė |
Leidėjas: | Klaipėdos universiteto leidykla |
Išleidimo metai: | 2016 |
Knygos puslapių skaičius: | 346 |
Formatas: | 17x24, minkšti viršeliai |
ISBN ar kodas: | 9789955189022 |
Tik registruoti vartotojai gali rašyti apžvalgas. Kviečiame, prisijungti arba užsiregistruoti