Knygoje "Postmodernusis kapitalizmas" aiškinamasi, kaip įmanoma nusakyti postmodernybės būvį modernybės atžvilgiu ir kaip į abu būvius žvelgti kapitalizmo sistemos raidos požiūriu. Remiamasi nuomone, jog kapitalo savidauga ar kaupimas yra esminė kapitalizmo raidą skatinanti galia, kuri įgauna socialinį bei kultūrinį visuomeninės saviorganizacijos pavidalą, o sykiu ir nustato tos saviorganizacijos gaires.
Postmodernybei pripažįstamas naujo iš modernybės kylančio ir kai kuriuos jos bruožus išsaugančio, paneigiančio bei keičiančio būvio statusas. Tas būvis laikomas kapitalizmo stadija, kuriai būdingas visa apimantis gyvybės suprekinimas ir suišteklinimas. Vėlyvoji modernybė siejama su tuo kapitalizmo tarpsniu, kai išugdoma vartojimo ir vartotojų visuomenė, o vartojimas tampa „natūralia“ socialinės organizacijos, socialinių ryšių ir tapatumų kūrimo priemone, kultūrai virstant gamybine jėga ir neišsenkančiu kultūrinių „išteklių“ aruodu.
Vartojimo ir vartotojų visuomenės branda kuria prielaidas gyvybei kolonizuoti ir genetiniams gyvybės „ištekliams“ perdirbti.
TURINYS
TURINYS
Pratarmė / 9
1 skyrius. POSTMODERNUSIS KAPITALIZMAS: VARTOJIMAS, SUPREKINIMAS IR SUISTEKLINIMAS
Postmodernybė ir kapitalizmas / 27
Kapitalo galia: gamyba, mainai, vartojimas / 33
Naujieji laikai: apyskaita, tyrinėjimas ir suisteklinimas / 40
Postmodernybė: gyvybės suprekinimas ir suisteklinimas 44 Gundymas nemirtingumu ir genetinis-technologinis diskursas / 47
Postmodernusis nemirtingumas Z. Baumano ir J. Baudrillard'o akimis / 62
2 skyrius. VISUOTINIS KAPITALIZMO TRANSGRESYVUMAS
Transgresija ir transgresijos ideologija / 71
Kapitalizmo sistemos transgresyvumas / 74
Viešumo ir privatumo ribų peržengimas / 76
Malonumas ir transgresija / 78
Išlaisvinanti geismo mašina / 84
Meninė transgresija "mirus menui" / 86
3 skyrius. POSTMODERNUSIS VARTOJIMAS IR POPULIARIOSIOS KULTŪROS INDUSTRIJA
Vartojimo ir vartotojų kapitalizmas / 97
Kultūros suprekinimas ir suisteklinimas / 104
Pasiturinčios visuomenės ekonomika ir poreikiai / 107
Populiarioji kultūra: vartojantis ir vartojamas vartotojas / 114
Populiarioji kultūra ir masmedijų industrija / 119
Subjekto fragmentacija: modernybės asmuo ir daugybinis vartotojas / 124
Vartojimo rinkos segmentacija: tapatumų rinka 133 Ženklų vartojimas: vartojamosios vertės fetišizmo kritika / 137
Kultūra ir vartojimas postmoderniojoje teorijoje / 145
4 skyrius. RINKOS "LAISVĖS", MASMEDIJOS IR DEMOKRATIJA
Rinkos ideologija / 159
Valstybinė "rinkos išlaisvinimo" politika / 164
Valstybė ir rinka / 171
Masmedijų verslas ir politika / 175
Demokratija reginių vartojimo visuomenėje / 183
5 skyrius. POSTMODERNUSIS URBANIZMAS IR MIESTAS
Globalizacinis ir urbanizacinis kapitalizmo pokytis / 195
Urbanizacinis jsivietinimas ir persivietinimas / 202
Globaliniai miestai ir jų tinklai / 205
Postmodernusis miestas ir postmodernioji urbanizacija / 217
Regionų ir miestų laisvėjimas euroregionizacijos aplinkoje / 220
Kai kurie lietuviškojo urbanistinio kapitalizmo bruožai / 226
Summary / 237
Literatūra / 251
Asmenvardžių rodyklė / 263