✅ Žaislai ir žaidimai -25% PIGIAU! Naršykite čia >> ✅
Įrašykite savo el. paštą ir informuosime, kai prekę turėsime
Galimas knygos brokas (gali būti likusi žymė nuo anksčiau ant knygos nugarėlės užklijuotos kainos, pageltę kai kurių knygų puslapiai, gali būti susilankstęs, subraižytas arba įplyšęs knygos viršelis).
"Geras auklėjimas prasideda nuo pasirengimo būti sąžiningam su savimi bei savo vaiku ir nagrinėti tikrąsias gyvenimo tiesas. Aš negaliu ir nenoriu niekam patarinėti. Visa, ko jums tikrai reikia, jūs jau turite savyje. Tai reikia tik įsisąmoninti."
12 naujo ugdymo įžvalgų
1. Ugdymas prasideda nuo savo požiūrio tikrinimo.
2. Vaikai pasitiki tėvų valdžia. Nepiktnaudžiauk ja.
3. Suteik savo vaikui galimybę susidaryti savo nuomonę.
4. Tavo vaikas neprivalo tapti tuo, kuo tu netapai.
5. Brangiausias laikas yra tas, kurį gali skirti savo vaikui.
6. Nuoseklumas teikia saugumą ir nekelia grėsmės.
7. Žinoti ribas gyvybiškai svarbu.
8. Tik tas turi autoritetą, kuris sugeba entuziastingai vadovauti kitiems.
9. Drausmė skatina tobulėti, o ne paklusti.
10. Nėra jokio pagrindo nusivilti savo vaiku.
11. Vaikas nėra tavo partneris, jis yra lygiavertė asmenybė.
12. Tinkamu laiku paleisk vaiką nuo savęs.
Auklėjimas yra nuolat ugdomas gebėjimas. Įsiklausykite į save ir gerbkite savo vaiką, tada drauge atversite kelius į gyvenimą.
Bernardas Moestlis gimė 1970 metais Vienoje. Daugelį metų tyrinėjo Aziją, buvo kelionių po ją vadovas. Didžiulę įtaką jam padarė ilgalaikė viešnagė Šaolino vienuolyne, kur jis, gyvendamas kartu su vienuoliais, tyrinėjo jų mąstymą.
Iš anglų kalbos vertė Valentina Čeponienė
Įvadas
"Jei nori suprasti gyvenimą, netikėk, kas yra sakoma ir rašoma, o pats stebėk ir svarstyk."
Antonas Čechovas
Kaip sudaryta ši knyga ir kaip iš jos gauti daugiau informacijos
Puiku, kad esate čia ir nagrinėjate, regis, tokią paprastą ir vis dėlto dažnai labai sudėtingą temą - meną vesti vaikus į gyvenimą.
Turėtumėte žinoti, kad ugdymas reiškia ne prie visuomenės prisitaikiusio vaiko išauginimą, net ne jo formavimą.
Ugdymo tikslas yra nuvesti vaikus į laimingą, gerą gyvenimą ir pakeliui suteikti jiems visas tam reikiamas priemones. Mano supratimu, tėvai yra ne skulptoriai, modeliuojantys žmogų, o kelionės vadovai, lydintys jį į gyvenimą. Galbūt šį palygi nimą pateikiau ir todėl, kad pats beveik dvidešimt metų dirbau šioje srityje. Išmokau nustatyti ribas jų nesusiaurindamas, būti autoritetu netapdamas autoritariniu valdytoju ir palaikyti būtiną drausmę.
Kiekvienas auklėtojas turi pats atrasti, ko jo atžalai gyvenime reikia. Aš tegaliu pagelbėti. Todėl šioje knygoje nėra patarimų su konkrečiais elgesio modeliais įvairiomis aplinkybėmis.
Tegul ši knyga suteikia jums drąsos, skatina pasitikėti savimi ir savo gebėjimais su meile vesti ir lydėti vaikus. Jūs nustebsite supratę, kaip puikiai tai mokate.
Daugelis auklėtojų pripažįsta tik tariamai vie nintelį teisingą metodą, nors jis dažnai ir prieš tarauja jų sąžinei. Todėl jie ieško pasiteisinimo ir specialisto paramos, kad šis prisiimtų atsakomybę už jų elgesį. Tai neveikia. Net jei jums patarinėtų milijonas specialistų, už tai, ką darote, galiausiai liekate pats atsakingas. Nemanau, kad žmogų ga lima išmokyti auklėjimo.
Ugdymas prasideda nuo suvokimo
Viešėdamas ir, be kita ko, dirbdamas kelionių vadovu Azijoje, pirmiausia išmokau suvokti at sakomybę už savo mintis, savo jausmus ir savo poveikį kitiems žmonėms. Pasak Šaolino vienuo lių, niekas kitas tavęs neiškviečia į kovą. Tikriau sakant, tu pats esi per silpnas pasišalinti iš kovos, ir tai skatina tave griebtis smurto. Niekas kitas nėra kaltas, jei tu blogai jautiesi, tai yra tavo paties sprendimas tam tikromis aplinkybėmis matyti tik blogį. Pagaliau niekas kitas nelaiko tavęs agresy viu ir nesitvardančiu, tu pats taip elgiesi ir verti kitus žmones tave tokį matyti. Taip elgiamasi ir auklėjant žmogų.
Geras auklėjimas yra pasirengimas analizuoti save, savo vaiką ir tikrąsias gyvenimo tiesas.
Aš negaliu ir nenorėčiau niekam patarinėti. Visa, ko jums tikrai reikia, jūs jau turite savyje. Tereikia tai įsisąmoninti.
Norėdami gauti kuo daugiau naudos iš šios knygos, įsigykite tuščią užrašų sąsiuvinį. Šios knygos tekste ir kiek vieno skyriaus pabaigoje pateikti pratimai ir klausimai, į kuriuos atsakykite trumpomis tezėmis. Žinoma, tam galima būtų palikti vietos ir knygoje, tačiau jei sugalvosite perduoti knygą kam nors kitam arba smalsaudamas į ją žvilgterės svetimas žmogus, galbūt apie jus sužinos tai, ko jūs tikrai nenorėtumėte. Šis užrašų sąsiuvinis galėtų būti jūsų asmeniniu palydovu ir galiausiai žinoti, kas jums rūpi. Užrašykite atsakymus ne bet kur, o būtent ten, kur prašau. Dažnai rezultatų mums prireiks mokantis toliau.
Kodėl apskritai jums reikėtų užsirašyti? Mat ugdymas glaudžiai siejasi su paties žmogaus suvokimu. Iš esmės tai susiję ne tik su jūsų įtaka savo vaikui, bet ir su klausimu, kodėl jūs tam tikromis aplinkybėmis vienaip ar kitaip reaguojate. Todėl ši knyga gali būti ne šiaip skaitoma, o parankinė. Juk norėdamas išmokti užsienio kalbą jūs skaitote ne tik pasikalbėjimų knygeles. Nepaisant to, jūs turite ne pritarti mano nuomonei, o susidaryti savąją. Naudojimasis užrašų sąsiuviniu turi ir kitą privalumą: jūs galite pamatyti, kaip nagrinėjama tema gali paveikti ir jūsų nuomonę bei supratimą. Prašyčiau atsakant į klausimus būti sąžiningam. Užrašykite viską taip, kaip yra iš tikrųjų. Niekas, išskyrus jus, jūsų atsakymų nesužinos, netgi aš.
Jūsų nuomonė svarbi
Jei dėl ko nors nesutinkate, galite su manimi diskutuoti. Pasakykite tai, prieštaraukite, formuluokite savo nuomonę. Galų gale jūs neprivalote galvoti taip, kaip aš, jums reikia paprasčiausiai turėti savo požiūrį, jis gimsta svarstant, o ne ieškant alternatyvų. Dažnai kasdienybėje aplinkybės reikalauja tokių greitų tėvų sprendimų, kad nebelieka laiko apsvarstyti jų padarinių. Gerai, jei iš anksto, be emocijų nusprendžiama, ką reikėtų daryti. Ši knyga jums turėtų padėti.
Ką man reiškia atsakomybė
Baigdamas dar šiek tiek pridėsiu apie save. Knygoje nerasite nei to, kad tėvams skiriu susitikimus arba mokymus, nei ko nors apie mano vaikus, nes jų neturiu. Knygos turinys pagrįstas mano paties, kitų suaugusiųjų ir vaikų elgsenos stebėjimais, su tuo susijusiais svarstymais ir ilgamečiu bendravimu su visų amžiaus grupių žmonėmis. Kaip mokytojų šeimos atžala, aš tartum užaugau kartu su ugdymo tema. Diskusijos apie bausmių prasmę arba beprasmybę, darbščius arba tingius mokinius ir ypač apie tai, kaip pastaruosius priversti daryti tai, ko mokytojai iš jų reikalauja, buvo svarbi mūsų vakarinių pokalbių dalis. Ir, žinoma, palanki dirva mano, dar vaiko, susidūrimui su šia tema.
Ypač ilgam išliko klausimas, kodėl mano aplinkoje buvo tiek daug taisyklių, kurios, mano manymu, atsirado dėl suaugusiųjų savivalės. Vien ką jau reiškia teiginys „Nes aš taip sakau!"
Šiandien suprantu, kodėl tuomet suaugusieji taip elgėsi, tačiau tai nereiškia, kad visiškai pritariu jų nuomonei. Net ir šiandien girdėdamas žmones kalbant ugdymo tema, dažnai klausiu savęs, ar tai, ką jie sako, tikrai atspindi jų nuomonę. Manau, kad jie tai sugalvojo patys arba tik kartoja tai, kas jau ištisus šimtmečius perduodama iš kartos į kartą. Tiesą sakant, ugdymas yra neapčiuopiamas ir todėl savaime nėra nei teisingas, nei klaidingas. Ugdymas yra kelias, kiniškai „TAO", kuriuo jūs einate kartu su savo vaiku. Jo tikslas - laimingas gyvenimas.
Šioje knygoje norėčiau jums padėti suvokti savo paties ir savo vaiko elgesį bei poreikius. Priimkite tai kaip kelionę į nuostabią ugdymo sritį per viską, kas jaudina šiandienos ugdytojus.
Autorius: | Bernhard Moestl |
Leidėjas: | Algarvė |
Išleidimo metai: | 2011 |
Knygos puslapių skaičius: | 228 |
Formatas: | 15x21, kieti viršeliai |
ISBN ar kodas: | 9789955871477 |
Tik registruoti vartotojai gali rašyti apžvalgas. Kviečiame, prisijungti arba užsiregistruoti