Knygoje "Mama, tėti, padėk man kalbėti. Vaiko kalbos ugdymas nuo kūdikystės" pateikiamos rekomendacijos ir patarimai tėvams, mokytojams, logopedams, specialiesiems pedagogams, siekiantiems, lavinti vaiko kalbą. Čia rasite smulkiosios motorikos, kalbos aparato ir foneminės klausos lavinimo pratimų, kuriuos galėsite atlikti kartu su vaikais.
Pratimų grupės suskirstytos pagal vaiko amžiaus tarpsnius. Dalyje „Pirštai“ pateikiami pratimai, skirti smulkiosios motorikos lavinimui. Dalyje „Burna“ pateikiami mimikos, lūpų ir liežuvio lavinimui skirti pratimai. Dalyje „Klausa“ aprašomi pratimai, kurie lavina foneminę vaikų klausą.
Kristina Jurevičiūtė – lopšelio-darželio ir specialiojo darželio logopedė. Jos specializacija – ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbos ir komunikacijos sutrikimų korekcija. Pateikiamus pratimus autorė išbandė vaikų grupėse, įtraukdama auklėtojas bei tėvus, ir įsitikino jų efektyvumu.
ĮŽANGA
Tik gimęs vaikas auga, keičiasi ir ugdosi kiekvieną dieną.Todėl svarbu pradėti jį lavinti nuo gimimo. Vaiko motorinių įgūdžių, kalbos, klausos ir kitų pojūčių vystymuisi labai svarbus smulkiosios motorikos ir foneminės klausos lavėjimas. Kad vaiko kalba būtų graži, reikia išlavinti ir kalbos aparatą. Šioje knygelėje pateikiu smulkiosios motorikos, kalbos aparato ir foneminės klausos lavinimo pratimų, kuriuos galėsite atlikti su savo vaikais.
Esu lopšelio-darželio logopedė. Idėja parašyti šią knygelę kilo būtent tada, kai nusprendžiau grupėse išbandyti kalbos aparato ir pirštukų mankštas. Nors dėl laiko stokos kiekvienoje grupėje mankšteles rengdavau tik kartą per savaitę, praėjus trims mėnesiams pastebėjau puikių rezultatų tarp vaikų, lankiusių logopedinius užsiėmimus, dar po kiek laiko pagerėjimas buvo juntamas ir tarp kitų vaikų. Į šią veiklą buvo įtrauktos darželio auklėtojos ir tėvai. Bendradarbiaudami greičiau pasiekėme rezultatų kalbos raidos atžvilgiu. Turiu pabrėžti, kad tai normalios raidos vaikų darželis.
Šiuo metu dirbu ir specialiajame darželyje, kuriame ugdomi vaikai, turintys didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių. Čia su vaikais dirbu individualiai, tačiau pateiktą medžiagą pavyko pritaikyti ir jiems. Tiesiog pagal savo galimybes jie mankšteles daro patys, o tiems, kurie negali, aš pati pamankštinu kalbos aparatą, pamasažuoju ir palankstau pirštukus, bandome skleisti ir pažinti įvairius garsus.
Nors leidinys skirtas labiau ikimokyklinukams, jis bus naudingas ir mokyklinio amžiaus vaikams. Pradėjusi rašyti orientavausi tik į sveikus vaikus, tačiau darbas su neįgaliais vaikais leido suprasti, kad daugelį dalykų galima pritaikyti ir jų ugdymui. Tad siūlau šią medžiagą naudoti dirbant tiek su normalios raidos vaikais, tiek su vaikais, turinčiais specialiųjų ugdymo poreikių (kalbos ir komunikacijos, intelekto, įvairiapusių raidos sutrikimų ir kt.).
Rašydama knygelę daugiausia mąsčiau apie tėvus ir pagalbą jiems ugdant savo vaikus, tačiau šią medžiagą gali naudoti ir specialistai, teikiantys specialiąją pedagoginę pagalbą, logopedai ir kiti pedagogai ikimokyklinio ugdymo įstaigose bei mokyklose.
Knygelę sudaro trys dalys - pirštai, burna ir klausa. "Pirštų" dalyje kalbama apie smulkiosios motorikos lavinimą, taip pat pateikiama pirštukų lavinimo pratimų. Antroje dalyje aprašomos mimikos, burnos ir liežuvio mankštos, lavinančios artikuliacinį aparatą.Trečioje dalyje pateikiami pratimai foneminei klausai, tiesiogiai susijusiai ir su kalba.
Pažymėjau, kokio amžiaus vaikui skirtas vienas ar kitas pratimas, tačiau jei jūsų vaikas ar ugdytinis yra vyresnis, tiesiog atlikite viską iš eilės. Nepamirškite - tik gerai išmokus atlikti vieną veiksmą reiktų pereiti prie kito.
Vaikams pavargus, siūlau truputėlį pajudėti. Raginu vaikus pakelti rankas į viršų, tada pasiekti kojų pirštus; vėl pakelti rankas, tada pasiekti kulnus ir 1.1, taip pasiekiant vis kitą kūno dalį.
Knygelę sudaro trys dalys - pirštai, burna ir klausa. "Pirštų" dalyje kalbama apie smulkiosios motorikos lavinimą, taip pat pateikiama pirštukų lavinimo pratimų. Antroje dalyje aprašomos mimikos, burnos ir liežuvio mankštos, lavinančios artikuliacinį aparatą.Trečioje dalyje pateikiami pratimai foneminei klausai, tiesiogiai susijusiai ir su kalba.
Pažymėjau, kokio amžiaus vaikui skirtas vienas ar kitas pratimas, tačiau jei jūsų vaikas ar ugdytinis yra vyresnis, tiesiog atlikite viską iš eilės. Nepamirškite - tik gerai išmokus atlikti vieną veiksmą reiktų pereiti prie kito.
Vaikams pavargus, siūlau truputėlį pajudėti. Raginu vaikus pakelti rankas į viršų, tada pasiekti kojų pirštus; vėl pakelti rankas, tada pasiekti kulnus ir t.t., taip pasiekiant vis kitą kūno dalį.