„Šok“ serijos literatūros vadovėlis VIII klasei.
Vadovėlį sudaro dvi knygos. Kiekvienoje – trys skyriai. Juose mokiniai turės galimybę skaityti įvairių tautų rašytojų kūrinius, nagrinėti skirtingų žanrų pavyzdžius, aiškintis tekstų prasmes, dalytis įvairiomis kūrybinėmis idėjomis. Šiais metais siūlomas ir naujas projektas Gimtinė pro rasos lašą. Visus mokslo metus mokiniai galės kurti knygą „Laiškas gimtinei“. Kiekvieno skyriaus pradžioje dedamos projekto užduotys, kurias atlikdami visus metus mokiniai sukurs savo klasės knygą–laišką. Projekte integruojami įvairūs mokomieji dalykai: literatūra, kalba, geografija, dailė, istorija... Kiekvieno vadovėlio skyriaus įvadinėje atlankoje yra įžanginiai tekstai, klausimai apie svarbius to skyriaus dalykus. Kiekviena pamoka pradedama skyreliu Šiandien – mokymosi uždaviniais; toliau pateikiamas pamokos tekstas – prozos, poezijos ar dramos, į kurį įsiterpia skyreliai Skaitome ir suvokiame – tam tikros teksto dalies klausimai ir užduotys. Pamoka baigiama skyreliais Suvokiame ir kuriame – apibendrinamosiomis pamokos užduotimis ir Įsidėmėkime! – literatūros sąvokų apibrėžimais. Skyriaus pabaigos poskyris Post scriptum netradiciškai papasakos apie rašytojus, o Minčių mūša padės pasirengti atlikti kalbos ugdymo užduotį pagal mokymosi žingsnius. Naujuose serijos „Šok“ vadovėliuose VIII klasei pateikiamos sudėtingesnių užduočių atlikimo eigos (pavyzdžiui, kaip parengti pristatymą) ar darbo būdų (pavyzdžiui, kaip dirbti poromis ar grupėmis) mokiniams skirtos instrukcijos – mokymosi žingsniai. Šios instrukcijos ne tik moko mokytis, bet ir atveria dalykų integraciją (tarkim, rašydami geografijos rašinį, mokiniai remiasi tuo, ko išmoko per lietuvių kalbos ir literatūros pamokas). Mokymosi žingsniai skatina mokinių motyvaciją, savarankiškumą ir atsakomybę už savo mokymąsi. Atkreipiamas dėmesys, kaip svarbu remtis žemesnėse klasėse, kitų dalykų pamokose įgytomis žiniomis bei gebėjimais. Ir ne tik pamokose, bet ir gyvenime. VIII klasės lietuvių kalbos ir literatūros vadovėlius sieja kalbos ugdymo integracija: literatūros vadovėlyje pateikiamos temos – Kaip parengti knygos pristatymą, Kaip parašyti charakteristiką, Kaip palyginti kelis objektus. Literatūros vadovėlyje siekiama ir vertikalios integracijos. Kad vadovėlio turinys laiduotų mokymo ir mokymosi tęstinumą, VII klasėje išmoktais dalykais remiamasi VIII klasėje. Vadovėlio temos išdėstytos atlankomis (dažniausiai viena tema išdėstoma per kelias atlankas). Tai leidžia proporcingai paskirstyti medžiagą kiekvienai pamokai, mokiniams padeda greičiau suprasti informaciją, mokytojams – racionaliai paskirstyti pamokos laiką.
Vadovėlio komplektą sudaro: vadovėlis (1-oji ir 2-oji knyga), mokytojo knyga.
Autorius: | Vilda Skairienė, Loreta Žvironaitė, Jurgita Petrauskaitė |
Leidėjas: | Šviesa |
Išleidimo metai: | 2010 |
Knygos puslapių skaičius: | 176 |
Formatas: | 20x26, minkšti viršeliai |
ISBN ar kodas: | 9785430055493 |
Tik registruoti vartotojai gali rašyti apžvalgas. Kviečiame, prisijungti arba užsiregistruoti