✅ Žaislai ir žaidimai -25% PIGIAU! Naršykite čia >> ✅
Įrašykite savo el. paštą ir informuosime, kai prekę turėsime
"Rašybos žinios ir įgūdžiai - itin svarbus kalbinio raštingumo dėmuo. Neatsitiktinai mokykloje rašybos kursui skiriama gana daug laiko ir dėmesio. Pradėtas pradinėse klasėse, tas kursas nusitęsia ligi pat pagrindinio ugdymo pakopos paskutinių klasių. Deja, dalies mokinių rašybos žinios ir įgūdžiai vis dar yra fragmentiški, stokojantys sistemos, neretai paveikti klaidingų analogijų ir apibendrinimų. Kad taip yra, rodo palyginti dažnos mokinių rašybos pražangos įvairiuose rašomuosiuose darbuose. Tad rašybos žinių kartojimo ir tikslinimo bei įgūdžių tobulinimo svarba akivaizdi.
Šio rašybos kartojimo pratimų rinkinio tikslas - padėti mokiniams įveikti susidariusias rašybos žinių spragas, pakoreguoti ir sutvirtinti atitinkamus įgūdžius. Mokinys, atlikdamas pratimus, turėtų susidaryti aiškesnį atskirų rašybos temų visumos vaizdą, suvokti, kas sudaro kiekvienos jų turinį, nutuokti, kuo tema prasideda ir kuo baigiasi, kas itin svarbu ir kas gal ne taip aktualu. Tai didintų mokinio pasitikėjimą savo jėgomis, neleistų pasiklysti tarp taisyklių ir jų išimčių. Manytume, kad pateikiami pratimai sudarys prielaidas skatinti mokinius mąstyti ir aktyviai veikti: atpažinti rūpimas ortogramas, jas analizuoti, lyginti, grupuoti, sisteminti ir apibendrinti, skirti esminius dalykus nuo neesminių, žodžio rašymą sklandžiai susieti su taisykle.
Gebėjimas taisyklingai rašyti labai pareina nuo gebėjimo taisyklingai tarti kalbos garsus ir rašomus žodžius. Todėl daugumos temų pratimai pradedami užduotimis taisyklingai perskaityti panašiai skambančius žodžius, palyginti jų tarimą ir rašymą, apibūdinti jų reikšmes. Dėmesys tarčiai neišleidžiamas iš akių ir kituose pratimuose. Taisyklingos tarties ugdymo užduotys ypač aktualios kartojant ilgųjų ir trumpųjų balsių bei priebalsių rašymą.
Natūralu, kad, be ortogramų atpažinimo ir aiškinimo, rinkinyje dominuoja žodžių ir jų formų, žodžių junginių ir sakinių rašymo užduotys. Užduotis įrašyti praleistas raides moko spręsti konkrečius rašybos uždavinius negaištant tam daug laiko, tačiau, kita vertus, šio pratimų tipo lavinamoji vertė yra kiek ribota - atlikdamas tokią užduotį, mokinys rašo tik vieną ar dvi raides ir neįgyja viso žodžio rašymo patirties. Atsižvelgiant į tai, rinkinyje yra pateikiama palyginti daug pratimų, kur mokinys turi ne tik parinkti trūkstamą raidę, bet ir visą žodį su ta raide įrašyti į sakinį (tipiškas tokios užduoties pavyzdys - „Žodžius su įrašytomis raidėmis sugrąžinkite į sakinius").
Aktyvų mokinių santykį su rašyba turėtų skatinti pratimai, siūlantys parašyti analogiškos sandaros ar kitokios modifikacijos sakinių ar žodžių junginių.
Paskutinė temos užduotis - pasirengti rašyti diktantą. Ją atlikdami, mokiniai turėtų ne tik susipažinti su pateikiamu tekstu ar atskirais sakiniais, žodžių junginiais, bet ir rasti juose keblesnės rašybos žodžius, išsiaiškinti jų rašymą, pasistengti juos įsidėmėti, kai kuriuos gal net užsirašyti.
Rinkinys baigiamas įvairiatemiais pratimais. Juos atlikdami, mokiniai turės remtis jau ne vienos, o daugelio temų rašybos taisyklėmis.
Šie pratimai tiks visiems, kurie norės pasikartoti ar atnaujinti rašybos žinias ir įgūdžius."
Autorius
Autorius: | Bronius Dobrovolskis |
Leidėjas: | Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas |
Išleidimo metai: | 2018 |
Knygos puslapių skaičius: | 152 |
Formatas: | 21x29, minkšti viršeliai |
ISBN ar kodas: | 9786094252068 |
Atsiliepimai išfiltruojami pasirinkus eilutę