Užsisakykite iki gruodžio 23d. 15:30 val. ir atsiimkite užsakymus pirmadienį iki 16 val. - patogupirkti.lt sandėlyje Vilniuje, Kalvarijų g. 143 Daugiau  ČIA >>

Šventinės dovanos mobile 🔥 SUPER KAINŲ lentynos! Nuo -20% iki -80% pigiau! Naršykite čia >>  🔥
Šiuo metu neparduodama

Įrašykite savo el. paštą ir informuosime, kai prekę turėsime

Knygos aprašymas

Kauno kolegijos J. Vienožinskio menų fakulteto Dizaino katedros vedėjo doc. A. Jonaičio parengtoje knygoje "Kompozicija 2D–3D" pateikiama susisteminta ir apibendrinta informacija apie dvimatės ir trimatės kompozicijos ypatybes, dviejų ir trijų dimensijų kompozicijų sulyginimas, išryškinantis jų panašumus ir skirtumus.

Knygos struktūra padeda skaitytojui susipažinti su teoriniais ir praktiniais kompozicijos kūrimo aspektais.

Teorinė medžiaga iliustruojama praktiniais meniniais pavyzdžiais.

TURINYS


TURINYS

 

I. KOMPOZICIJA 2D



1. KOMPOZICIJA

1.1 Kompozicija / 10

2. MENO KŪRINIO KOMPOZICIJA

2.1 Stiliaus ir mados įtaka kompozicijai / 14



3. TEORINĖ KOMPOZICIJOS ANALIZĖ

3.1 Kompozicijos vienybė / 20

3.2 Kompozicijos charakteristikos / 24

3.3 Santykiai ir proporcijos / 25

3.4 Rega. Vaizdinių sudarymas regos pojūčiais / 29

3.5 Bionika. Vaizdo stilizacija / 31

3.6 Gamtos formos ir jų interpretacija / 38

3.7 Archetipų, simbolių ir ženklų semantika / 41

3.8 Proporcijos / 43

3.9 Ką simbolizuoja geometrinės formos / 45

 

4. KOMPOZICIJOS MENINĖS RAIŠKOS PRIEMONĖS

4.1 Taškas, linija, dėmė kompozicijoje / 52

4.2 Įvairių storių linija erdvėje / 58

4.3 Tinklinis, juostinis ornamentas / 63

4.5 Simetrija, asimetrija, disimetrija kompozicijoje / 66

4.6 Statika, dinamika kompozicijoje / 77

4.7 Kontrastas, niuansas, tapatybė kompozicijoje / 83

4.8 Ritminė kompozicija / 87

4.9 Modulis, modulinė dvimatė kompozicija / 91

4.10 Grafinio elemento dydžio santykis su plokštuma / 98

 

II. KOMPOZICIJA 3D

 

5. TRIMATĖ KOMPOZICIJA 

5.1 Trimatės kompozicijos meninės raiškos ir harmonizavimo priemonės / 105

5.2 Erdvės suvokimo samprata / 106

5.3 Reljefinis plokštumos transformavimas / 109

5.4 Trimatės formos studijos teorinis pagrindimas / 111

5.5 Struktūra. Erdvinės struktūros / 113

5.6 Trimatės kompozicijos taikant modulinę kombinatorikos sistemą / 120

 

III. PAPILDOMOS ILIUSTRACIJOS / 125

IV. LITERATŪRA. NAUDOTI INFORMACIJOS ŠALTINIAI / 154

RECENZIJA


RECENZIJA

 

Kompozicija meninėje kūryboje yra suvokiama kaip profesionalumo, kūrinio sėkmės, meninio vaizdo intrigos pagrindas. Ji kaskart įgyvendinama tarsi subjektyviai, remiantis personaliniais menininko gebėjimais, tačiau visgi yra aiškiais ir konkrečiais meniniais parametrais pagrįstas mokslas, kurio studijoms parengtas jau ne vienas leidinys. Pasak prof. J. Adomonio, "kiekvienos meno mokyklos tikslas - perduoti sukauptas žinias ir mokyti kūrybiškai jas panaudoti. Gera metodinė orientacija ne tik palengvina, bet ir pagreitina kompozicijos sprendimus. Todėl kompozicijos disciplina yra vienas svarbiausių mokymo dalykų rengiant įvairių sričių dailininkus, projektuotojus ar menotyrininkus."

Kauno kolegijos Justino Vienožinskio menų fakulteto Dizaino katedros vedėjas doc. Alvydas Jonaitis pristato knygą KOMPOZICIJA 2D-3D, kurią pirmiausia sieja su Kauno kolegijos akademinės bendruomenės meniniais poreikiais. Bet akivaizdu, kad šią knygą galima priskirti prie pastaruoju metu palaipsniui pasipildančios, bet vis dar labai reikalingos ir vertingos mokomojo pobūdžio literatūros, padedančios įvairių sričių dizaineriams ir kitų meno rūšių atstovams sėkmingiau įsisavinti kompozicijos disciplinos pagrindus ir praplečiančios jos dėstymo galimybes. Mokomasis projektavimas ir geras kompozicijos išmanymas, be abejonės, yra tas pagrindas, be kurio negali susiformuoti kvalifikuoto dizainerio ar dailininko veikla. Tad knyga gali būti naudojama ne tik Kauno kolegijos, bet ir kitų aukštųjų meno mokyklų dėstytojų ir studentų, vidurinių ar meno mokyklų mokytojų, moksleivių, dailės studijų atstovų.

Leidinyje pateikiama kruopščiai susisteminta ir apibendrinta informacija apie dvimatės ir trimatės kompozicijos ypatybes. Knyga pagrįstai dalijama į dvi stambias dalis, kur smulkesniuose skyriuose nuosekliai nagrinėjama dvimatės ir trimatės kompozicijos specifika. Pavyzdžiui, pirmosios dalies pirmame ir antrame skyriuose pristatoma bendroji kompozicijos samprata, analizuojama stiliaus ir mados įtaka meno kūrinio įgyvendinimui ir stilistinei kompozicijos raidai.

Toliau detaliai nagrinėjami esminiai dvimatės kompozicijos sukūrimo bei suvokimo principai. Trečiame skyriuje pateikiama teorinė kompozicijos analizė, kurioje aptariami įvairios kilmės faktoriai ir reiškiniai, turintys didelės įtakos sėkmingam kompozicinio vaizdo suformavimui bei meniškumui. Čia tikslingai įvardijamos kompozicijos charakteristikos, pristatoma santykių ir proporcijų svarba vaizdo kūrime, aptariama regos reikšmė suvokiant kompozicijos ypatybes, gilinamasi į bionikos ir gamtos formų interpretavimo bei stilizavimo galimybes komponavimo mene.

Nemažai dėmesio autorius skiria archetipų, simbolių bei ženklų semantikai, kurią aiškina istoriškai ir ikonografiškai pagrįsdamas įvairiose kultūrose sutinkamų simbolių prasmes. Ketvirtame pirmosios dalies skyriuje nagrinėjamos dvimatės kompozicijos meninės raiškos priemonės: išsamiai ir vaizdingai analizuojami tokie svarbūs kompozicijos parametrai kaip taškas, linija, dėmė, kontrastas, niuansas, ritmas, modulis ir kiti. Aptariama ornamento reikšmė meninių vaizdų įvairovei, atkreipiamas dėmesys į kompoziciją formuojančių priešybių (simetrija - asimetrija, statika - dinamika) ypatybes. Akivaizdu, kad pasirinkta knygos struktūra skaitytojui leidžia tikslingai susipažinti tiek su teoriniais, tiek ir su meniniais-praktiniais dvimatės kompozicijos kūrimo aspektais, akcentuoja jų dermę ir svarbą.

Antroje knygos dalyje tyrinėjama trimatės kompozicijos specifika: pristatomi trimatės kompozicijos teoriniai pagrindai, meninės išraiškos būdai bei jos harmonizavimo ypatumai, kalbama apie erdvės suvokimo sampratą, aptariamas reljefinis plokštumos transformavimas, akcentuojama struktūros reikšmė. Analizuojamos trimatės kompozicijos, kuriose taikoma modulinė kombinatorikos sistema. Visos šios kategorijos bei kūrybiniai principai yra itin svarbūs kuriant trimates kompozicijas, tad natūralu, kad knygoje siekiama išsiaiškinti jų konkrečias savybes dizaineriško pobūdžio darbuose. Leidinyje apskritai įdomus ir pagrįstas yra dviejų ir trijų dimensijų kompozicijų sulyginimas, pateikiamas jau minėtose atskirose dalyse, itin išplėtojantis abiejų tipų kompozicijų supratimą ir išryškinantis jų panašumus ir skirtumus.

Leidinyje atskleidžiamas siekis suderinti dizaino kūrybos ir mokymo žinias: randama daug dizaino sričiai svarbių terminų, sąvokų bei šiuolaikinių meninių aktualijų, kurios gali praplėsti profesinį komponavimo meną studijuojančių asmenų akiratį. Knyga gali būti traktuotina ir kaip autorinis kompozicijos dėstymo metodikos pavyzdys.

Leidinys yra svarus ir dėl tinkamai parengto vaizdinio potencialo: įvairią aptariamą teorinę problematiką autorius iliustruoja gausiais praktiniais meniniais pavyzdžiais, kurie tiksliai pristato vieną ar kitą aptariamą klausimą, šiam veikalui suteikia papildomo aiškumo ir vaizdingumo. Iliustracijų gausa, įdomumas ir meninė įvairovė šią knygą taip pat neabejotinai išskiria iš kitų vadovėlių tarpo.

 

VDU Menų fakulteto

Menotyros katedros docentė dr. Raimonda Simanaitienė

Informacija

Autorius: Alvydas Jonaitis
Leidėjas: Kauno kolegija
Išleidimo metai: 2013
Knygos puslapių skaičius: 154
Formatas: 21x21, minkšti viršeliai
ISBN ar kodas: 9786098090222

Pirkėjų atsiliepimai

Tik registruoti vartotojai gali rašyti apžvalgas. Kviečiame, prisijungti arba užsiregistruoti