Įrašykite savo el. paštą ir informuosime, kai prekę turėsime
XVIII amžiaus sakmės | Tales from the Baltic
"Belaisvis"
Trylikto amžiaus pradžioje įsibėgėja ilgiausias Europos karas, kuriam lemta beveik be pertraukos tęstis per du šimtus metų. Tai kryžiaus karas prieš baltų tautas; ilgiausiai užsitęsęs karas Europos istorijoje.
Šioje knygoje aprašoma Mežuotnės tvirtovės apgultis, vienas iš pradinių šio iki begalybės užsitęsusio karo susidūrimų. Jo metu tik dešimties metų Uvis, Žemaitijos Ventės rikio Žybarto sūnus, patenka į Rygos vyskupo kariuomenės nelaisvę. Jo gyvenimas staigiai ir žiauriai pasikeičia. Savimi, savo įgimtu pranašumu pasitikintis vaikas, tampa beteisis vergas. Per skaudžias patirtis jam tenka priprasti būti visų ujamam, išmokti būti nuolankiam. Palaipsniui jis išmoksta prieš tai jam nesuprantamą kalbą, pradeda susigaudyti priešiškoje aplinkoje, perprasti jos papročius.
Svarbus knygoje yra pats Rygos miestas. Tai tuo metu sparčiai besivystantis viduramžių miestas, jėga įterptas į baltų žemes, tačiau palaipsniui prie jų prisitaikantis. Uvis auga ir tvirtėja Rygos margaspalvio gyvenimo apsuptyje. Jau vėliau, jo jėgoms palaipsniui didėjant, jis gali pradėti atkovoti pasitikėjimą savimi ir viltį, kad kada nors pasiseks ištrūkti iš nelaisvės.
"Blood Wedding"
The Churches of Byzantium and Rome detest each other, but they hate the pagans even more.
The year is 1226. For over two hundred years Orthodox Christian Russia bordered the pagan Baltic tribes. Attempts to christianize them were fruitless. They beat back invading armies and lately have grown powerful enough to strike deep into the Russian states. Churches and monasteries are not spared in their raids. A generation ago the Church of Rome, in the guise of German crusaders and warrior monks, arrived on the shores of the Baltic. There is enmity between Slav and Teuton, between Rome and Byzantium, but for conquest of pagan lands they are willing to unite in common cause. And Kuntas, a thane of Deltuva is staging a grand wedding... Junda, the proud daughter of Zybartas, has not set eyes on her prospective bridegroom. That is not unusual for the times, since weddings are seldom affairs of the heart. Invariably other, weightier matters are decisive. This particular wedding carries a higher burden of expectations then most. For Kuntas has offended the pagan gods. He brought a bride from the Russian land of Pskov. And now the wedding of his son to the daughter of a pagan priestess from Samogitia should help to set matters right...
"Vilkė"
Kur jam ieškoti paguodos ir atspirties? Dievai, kuriuos pažino, apleido išniekintas ąžuolų alkas, o kryžiaus Dievas, kurį jam piršo, liko nesuprastas ir svetimas. Tik štai, iš tolybių jį pasiekė artimos sielos balso aidas. Pranciškus Asyžietis pakuždėjo žodžius, kurie suteikė prasmę kukliai berniuko aukai.
Ir atrodo, jog miškų deivė Medeina jį išklausė.
Iš vilkės olos išvedė jį per neįžengiamą pelkę ir susiejo jo likimą su jai pavaldžia būtybe. Tarp berniuko ir mažos jo globai atitekusios vilkutės užsimezga ypatingas ryšys. Žvėris auga, stiprėja, ir jiedu pradeda veikti sutartinai. Jie jau ne bejėgiai. Jie gali ištverti pavojingą kelionę įŽemaitiją.
Tai antrasis pasakojimas iš serijos apie baltų genčių pasipriešinimą į jų žemes su kardu įsibrovusiai krikščionybei. Veiksmas vyksta 1224-sais, kai vokiečiai jau užka-riavo didžiąją Livonijos dalį ir rengėsi nu-kreipti savo jėgas į pietus prieš lietuvius bei žemaičius. Šioms tuo metu įsisiautusiom kovom buvo lemta tęstis du šimtus metų.
"The Fen Wolf"
And where can he search for guidance?
The pagan gods that he remembers have forsaken the desecrated oak groves, the God of the Cross that he learned about remains foreign and distant. Then across the continent the voice of a kindred spirit reaches him. The Abbot Francis of Assisi has put words in his lips that give meaning to the poor sacrifice he can offer...
And Medeina, the goddess of the forests, hears it and is pleased...
From the lair of a she-wolf she guides his steps across a trackless marsh and ties his fate to that of one of her creatures. A bond is forged between him and the wolf cub left in his care. As it grows, and gains in strength and cunning they become a team. Now they are not helpless anymore. They can fight their way back to Samogitia.
This is the second tale in a series that tells of the struggles of the last pagans in Europe. The year is 1224, the German conquerors of most of Livonia are ready to turn their forces southward against the Lithuanians and Samogitians. The ensuing struggle is destined to last for almost another two hundred years And it is the pagans who are destined to win Only then are they willing to become Christians.
Atsiliepimai išfiltruojami pasirinkus eilutę