Ši knyga "Klasės valdymo psichologiniai aspektai" padės jums geriau suprasti mokinius. Informacija, kurią čia rasite padės tobulinti tai, ką tikrai sėkmingai įgyvendinate kasdien ugdydami mokinius.
Visiems gerai suprantama, kad mokytojai ir mokiniai beveik pusę savo aktyvaus laiko praleidžia socialinėje aplinkoje, vadinamoje – klasėje, būtent čia ir vyksta nuolatinė sąveika. Mokytojai veikia mokinius, mokiniai – mokytojus, jiems kartu veikiant formuojasi grupė. Kokie grupės (klasės) valdymo pasirinkti metodai yra efektyvūs priklauso nuo daugelio veiksnių.
Pasak mokytojų, kiekviena klasė – savita, taigi valdymo būdai taip pat bus nevienodi, jie turi atitikti grupės (klasės) poreikius, interesus, mokytojo ir mokinių galimybes ir pan. Reikėtų didelį dėmesį atkreipti į mokytojo vadovavimą, kaip jis sugeba įtakoti ugdytinius našiam darbui. Mokytojas arba vadovas norėdamas sėkmingai ugdyti mokinius, turi gerai išmanyti ne tik atskirų mokinių asmenybės savybes, bet ir visos klasės kaip bendruomenės ypatumus, kurie turi didelę įtaką darbo sėkmei bei kiekvieno grupės nario asmenybės saviraiškai. Galų gale mokytojui privalu gerai pažinti ir išmokti valdyti patį save. Svarbiausia grupės (klasės) valdyme yra sukurti teigiamą atmosferą, kurioje būtų jaučiamas saugumo, bendrumo, jaukumo, pasitikėjimo pojūtis.
Koks psichologinis klimatas vyraus grupėje priklauso nuo mokytojo ir mokinių bendravimo, jų tarpusavio santykių, nuo to, kaip mokytojas vertina mokinius ir t.t. Niekada nebus per daug noro suprasti mokinį. Jeigu mokytojas, bendraudamas su mokiniu, nesistengs jo suprasti, tai gali pakenkti mokinio savęs suvokimui, jo savigarbai, o ir pats mokytojas jausis neįvertintas bei piktas.
Turinys
TURINYS
Įvadas / 5
1. Gera pradžia - pusė darbo / 7
1.1. Kaip pritraukti dėmesį / 8
1.2. Kaip užmegzti ryšį ir įgauti pasitikėjimo / 11
1.3. Kaip nuteikti dalykiškai / 13
1.4. Kaip sukurti mokymuisi tinkamą aplinką. / 14
2. Išlikti drauge - progresas / 17
3. Klasės valdymo menas / 19
3.1. Kaip nustatyti taisykles ir ugdyti atsakomybę / 19
3.2. Kaip suvaldyti netinkamą ir destruktyvų elgesį / 22
3.3. Kaip parodyti pasitikėjimą ir daryti įtaką. / 25
3.4. Kaip veiksmingai pagirti / 27
4. Drausmė - tai visai paprasta / 29
4.1. Jokie patarimai neatstos jūsų pačių augimo / 29
4.2. Teigiamos drausmės prielaidos / 30
4.3. Drausmės modeliai / 31
5. Mokytojo įtaka mokiniams / 32
5.1. 85 % problemų knygose nesurašyta / 32
5.2. Asmenybės ir jos bruožų įtaka / 35
5.3. Mokinių ir mokytojų tarpusavio sąveika / 37
5.4. Psichologinės aplinkos įtaka / 40
5.5. Mokytojo nuostatų ir įsitikinimų įtaka / 41
6. Kaip susidraugauti su kiekvienu mokiniu / 44
6.1. Kaip geriau suprasti mokinį / 44
6.2. Kaip padėti mokiniui keisti savo elgesį / 52
6.3. Kaip pasitelkti visą klasę / 54
6.4. Kaip išvengti klaidų. / 55
6.5. Kaip nesipykti su paaugliu / 56
Pabaiga / 58
Mokyklinių metų nuoskaudos (po pabaigos...) / 58
Literatūra / 62