Ši knyga "Karaoke kapitalizmas. Valdymą - žmonijai!" – tai pranešimai iš fronto. Rašome apie tai, ką matome, skaitome ir girdime, o ne apie pasaulį, kokio norėtumėm. Prieš rašant receptą ligai gydyti, reikia diagnozuoti ją. Mes nesileidžiame į ginčus ar tai, kas vyksta šiuo metu, gera ar bloga, teisinga ar neteisinga. Mes tik konstatuojame, kad tai iš tikrųjų vyksta.
Ar tai reiškia, kad mums patinka viskas, ką matome? Ne. Ar mums viskas nepatinka? Irgi ne. Yra skirtumas tarp žinios ir ją atnešusio žmogaus. “Nėra gerų ir blogų dalykų – tokius juos padaro mūsų mąstymas”, - sakė Šekspyras.
Svarbu, kad patys žmonės susidarytų nuomonę apie permainas, kurias mums tenka patirti, ir apie tai, kokią ateitį norėtumėm sukurti. Tiesa gali išvaduoti jus, bet prieš tai ji gali įgristi jums iki gyvo kaulo.
Mūsų tikslas paprastas – surengti jums ekskursiją po komercijos ir visuomenės užkaborius ir po komercinio įkvėpimo galaktikas. Ši kelionė remiasi suvokimu, kad, patinka mums ar nepatinka, tačiau vis tiek visi esame pasaulio, kuriame dominuoja rinkos, piliečiai. Mus supa rinkų manija, mes gyvename pasaulyje, kuriame prasmė reiškia pinigus, kur laisvė ne visada reiškia laimę ir kur technologijos galimybės nebūtinai atneša pelną.
„Karaokiškas kapitalizmas" - tai knyga apie žmones, apie valdymą žmonijai, visiems žmonėms. Ji apie individus, pasirengusius stverti mikrofoną ir išsakyti savo mintis. Jūs turite teises. Dabar turite mokytis, kaip įgyvendinti jas.
Karaokiška realybė yra kosmopolitinis klubas, teikiantis begalines individualaus pasirinkimo galimybes, tačiau kartu tai yra ir visai netikusi vieta institucionalizuotam pamėgdžiojimui. Išduosime mažą nemalonią valdymo teorijos ir praktikos paslaptį: verslo mokyklos, lygiavimasis į pirmaujančius ir geriausios patirties nagrinėjimas visą komercijos pasaulį pavertė didžiule karaokiškai kopijuojančių kompanijų grupe. O ką nors mėgdžiodami, aukštumų niekada nepasieksite, liksite tik vidutiniokai.
Mūsų visuomenes suformavo šaunioji technologijų, institucijų ir vertybių trijulė. Dėl permainų tai, kas buvo nenormalu, dabar jau normalu. „Muilo burbulų" ekonomika užleido vietą dvigubai ekonomikai. Liaukitės apeliavę į vidutinybę. Sėkmė - tai kraštutinumų tyrimo klausimas.
Korporacijos jau nebevaldo, nebekontroliuoja. Šiuolaikinės kompanijos susidūrė su kovos dviem frontais perspektyva: jos tapo talentų įkaitėmis ir kartu atsidūrė vartotojų apgultyje.
Laimėtojai žino, kad turtą kuria žinios, tačiau kad išliktų konkurencingi, jie yra priversti kurti žinių tinklus, iškeliančius organizacijai naujus ir iš esmės kitokius reikalavimus.
Ekonominio darvinizmo pasaulyje išlikimas yra prisitaikymo ir patrauklumo klausimas -čia konkuruoja modeliai ir nuotaikos. Prisitaikymo esmę sudaro rinkos netobulumų panaudojimas savo naudai. Nuotaikos meistrai, viliodami ar ramindami klientus, išnaudoja žmogaus netobulumus. Puikios kompanijos iš naujo kuria inovacijas ir didina korporacijos energiją.
Kad galėtumėm kurti kapitalizmo pobūdį, turime prisiimti individualią atsakomybę. Pažvelkite sau į vidų. Kuo norėtumėt būti - puikia savo paties versija, ar tik antrarūše ko nors kito versija?
Rinkitės!