Iki 12.20 12:00 val. pateiktus ir apmokėtus užsakymus - pristatysime į paštomatus Lietuvoje iki Šv. Kalėdų! Daugiau ČIA >>
Acta Academiae Artium Vilnensis 99
Fotografija: tarpininkės vaidmenys kultūroje (Nr. 99) / Photography: Its Roles as an Intermediary in Culture (Vol 99)
Šio Acta Academiae Artium Vilnensis numerio tema – fotografija, bet ne jos meno tradicija ar naujovės. XX a. 8-ajame dešimtmetyje muziejams pagaliau pripažinus fotografiją menu, menininkai ją atrado kaip neaiškią (kartu ir realistinę, ir kuriančią fikcijas) mediją. Fotografijos kritikas Andy Grundbergas ją pavadino „bendra kultūrinių vaizdų apykaitos valiuta“, nes „fotografijos suvokiamos nebe kaip skaidrūs langai į pasaulį, bet kaip kultūros mezgami painūs tinklai“. Nuo tada vizualioji kultūra tapo beribių vaizdų – lengvai reprodukuojamų ir nrturinčių autoriaus – repertuaru, iš kurio bet kas gali skolintis kvazirealybės fragmentus ir panaudoti juos (at)kuriant tapatybes, mitus, erdvės ir laiko iliuzijas, politinius įsitikinimus ar istoriją. Skaitmeninės technologijos šias galimybes dar labiau išplėtė, ypač todėl, kad dabar bet kokius vaizdus galima perkelti į skaitmeninį formatą, transformuoti juos nepaliekant žmogaus rankos prisilietimo pėdsako ir pasidalinti pasaulinio masto virtualybės tinkle.
The topic of this volume is photography, but not its artistic tradition or new developments. When museums finally recognized photography as an art form in the 1970s, artists discovered it as an ambiguous (both realist and fictional) medium. Photography critic Andy Grundberg called it ‘the common coin of cultural image interchange’ because‚ ‘photographs are no longer seen as transparent windows on the world, but as intricate webs spun by culture’. Since then, visual culture has become a limitless reservoir of images – easily reproduced and ‘authorless’– from which one could borrow those fragments of quasi-reality and use them to (re)create identities, myths, illusions of space and time, political convictions or history. Digital technologies have expanded those possibilities even more, especially because no one could translate images of any kind into digital format, transform them without leaving any trace of human hand and share across the world wide web of virtuality.
TURINYS
(NE)PATIKIMI DOKUMENTAI
(UN)RELIABLE DOCUMENTS
26 Jolita Mulevičiūtė
Stebėti ir užkardyti. Fotografija Rusijos imperijos teisėsaugoje: lietuviškieji kontekstai
To Surveil and to Prevent. Photography in the Judicial System of the Russian Empire: The Lithuanian Contexts
59 Šarūnė Sederevičiūtė
Fotografinės Holokausto reprezentacijos Lietuvos istoriografijoje: bendra charakteristika ir probleminiai aspektai
Photographic Representations of the Holocaust in Lithuanian Historiography: General Features and Problematic Aspects
99 Paulius Petraitis
Performing Togetherness: Tourist-Like Photography from Abu Ghraib
Performatyvus bendrumas: turistinio pobūdžio fotografijos iš Abu Graibo
126 Jogintė Bučinskaitė
Parodų fotodokumentacijos ir kintantis jų vaidmuo
The Phenomenon and Changing Role of Installation Views
FOTOGRAFIJOS IR MENO HIBRIDAI
THE HYBRIDS OF PHOTOGRAPHY AND ART
158 Jurijus Dobriakovas
Postfotografija: Lietuvos fotografijos evoliucijos akligatvis ar tarpinė grandis?
Postphotography: A Dead-End or an Intermediate Stage in the Evolution of Lithuanian Photography?
185 Tomas Pabedinskas
Šventės atvaizdai humanistinėje ir šiuolaikinėje Lietuvos fotografijoje
The Images of Feasts in Lithuanian Humanist and Contemporary Photography
206 Marius Armonas
Performatyvūs veikėjų tinklai Gintauto Trimako kūriniuose
Performative Networks of Actors in the Works of Gintautas Trimakas
224 Erika Grigoravičienė
Intermedialumas ir bioįvairovė XX a. 9–10-ojo dešimtmečio Lietuvos dailėje, arba Dviejų kengūrų pasakojimas
Intermediality and Biodiversity in Lithuanian Art of the 1980s and 1990s, or A Tale of Two Kangaroos
BADAUJANTIS ŽVILGSNIS, SUSTINGDYTOS BANGOS IR ŠALIŠKI AVATARAI (menininkų tyrimai)
A HUNGRY LOOK, FROZEN WAVES AND BIASED AVATARS (artistic research)
264 Saulius Leonavičius
Žiūrimas žiūri žiūrintįjį
The Viewed Is Viewing the Viewer
281 Viktorija Damerell
Tikrovės mirgėjimas ir prasmės distiliacija. Autentiškos būties postmodernybėje strategijos
The Flickering of Reality and the Distillation of Meaning. The Strategies of Authentic Existence in Postmodernity
309 Ignas Pavliukevičius
Imersyvių technologijų šališkumas ir jų svarba kuriant socialinę lytį
Biased Immersive Technologies and Their Role in Forming Gender Identity
RECENZIJA / REVIEW
342 Adam Mazur
Brief Glimpses of Beauty. Thinking about the History of Lithuanian Photography
Trumpi grožio blyksniai. Apmąstant Lietuvos fotografijos istoriją
Autorius: | Agnė Narušytė |
Leidėjas: | Vilniaus dailės akademijos leidykla |
Išleidimo metai: | 2020 |
Knygos puslapių skaičius: | 367 |
Formatas: | 17x24, minkšti viršeliai |
ISBN ar kodas: | 1392-0316-99 |
Atsiliepimai išfiltruojami pasirinkus eilutę