Mokymo(si) priemonė „Ežiuko ir vėžliuko pamokėlės. Žaidžiu ir mokausi skirti e-ė garsus“ skirta priešmokyklinio ir jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikams, turintiems nepakankamai išlavintą foneminį suvokimą, nepakankamus žodžių garsinės analizės ir sintezės įgūdžius, neišplėtotą žodyną, rišliųjų kalbų, patinantiems skaitymo, rašymo sunkumų, diferencijuojant garsų E-Ė tarimų.
Priemonėje yra 2 žaidimai, kuriuos sudaro:
• Žaidimo lenta.
• 80 spalvotų paveikslėlių kortelių.
• 8 sunumeruotos „Paveikslėlių pasitikrinimo lentelės“. Kiekvienoje lentelėje yra pavaizduota po 10 spalvotų skirtingų paveikslėlių. Šiomis lentelėmis gali naudotis ne tik mokiniai, bet ir vaikai, kurie dar neskaito.
• 2 „Žodžių rašybos pasitikrinimo lentelės“.
• 4 dvipusės kortelės garsams E-Ė skirti, foneminio suvokimo ugdymo užduotims pamokų / pratybų metu.
• 6 įsivertinimo kortelės.
8 sunumeruotų „Paveikslėlių pasitikrinimo lentelių“ ir 80 paveikslėlių kortelių fono spalvos yra susietos su 1 ir 2 „Žodžių rašybos pasitikrinimo lentelėse“ parašytų žodžių spalvomis.
Pateikiamos žaidimų rekomendacijos, kaip dirbti su užduočių lenta ir paveikslėlių kortelėmis. Priemone gali naudotis priešmokyklinio ugdymo ir pradinių klasių mokytojai, logopedai, specialieji pedagogai, tėvai, globėjai.
Žaisdami vaikai išmoksta teisingai pavadinti paveikslėlius, juos užrašyti ir perskaityti. Pasitikrinimo kortelės moko vaikus dirbti savarankiškai, ugdo bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimus dirbant porose, grupėse.
ŽAIDIMŲ REKOMENDACIJOS
1 ŽAIDIMAS. „PAVADINU PAVEIKSLĖLĮ, IŠVARDINU VISUS ŽODŽIO GARSUS“
Žaidimą gali žaisti 2, 4 arba 6 vaikai.
Mokytojas / žaidėjai į stalo vidurį padeda 10 (tos pačios fono spalvos, pvz., žalios) paveikslėlių kortelių, kurios priklauso „Paveikslėlių pasitikrinimo lentelei 1“. Kiekvienas žaidėjas traukia po 1 kortelę, pavadina paveikslėlį, išvardina visus žodžio garsus. Jei užduotį atliko teisingai, kortelę pasideda prie savęs, jei suklydo, kortelę užverčia ir padeda atgal prie kitų užverstų kortelių. Taip žaidžiama, kol ant stalo nelieka nei vienos kortelės. Laimi tas žaidėjas, kuris surenka daugiausiai kortelių su paveikslėliais. Ežiukų kortelėmis vaikai įsivertina, kaip sekėsi žaisti.
2 ŽAIDIMAS. „TEISINGAI TARDAMAS GARSUS E-Ė SUDEDU KORTELES, PAVADINU PAVEIKSLĖLIUS, UŽRAŠAU ŽODŽIUS“
Žaidimą galima žaisti individualiai, poromis ir grupėmis.
Žaidėjų pora / grupė prieš save pasideda žaidimo lentą su užduotimi. Pasirenka tos pačios fono spalvos (pvz., žalios) 10 paveikslėlių kortelių. Mokytojas / žaidėjai perskaito užduotį. Išsiaiškina. Užduočiai atlikti skiriama 7-10 min. (laikas gali būti keičiamas, atsižvelgiant į individualius vaikų gebėjimus).
Žaidėjai žaidimo lentoje turi teisingai sudėlioti korteles su paveikslėliais į lentelės langelius prie reikiamų raidžių E arba Ė. Pasibaigus žaidimo laikui, žaidėjų pora / I grupė teisingai tardama garsus E ir Ė perskaito žodžius. Naudodamiesi „Paveikslėlių pasitikrinimo lentele 1“ žaidėjai savarankiškai pasitikrina, kaip atliko užduot].
Mokiniai gali užrašyti sudėliotų paveikslėlių pavadinimus. Naudodamiesi „Žodžių rašybos pasitikrinimo lentele 1“ arba „Žodžių rašybos pasitikrinimo lentele 2“ pagal paveikslėlio fono spalvą susiranda reikiamą žodį ir savarankiškai pasitikrina, išsitaiso rašybos klaidas.
Laimi ta žaidėjų pora / grupė, kuri teisingai sudėlioja daugiausiai paveikslėlių kortelių. Ežiukų kortelėmis vaikai įsivertina, kaip sekėsi atlikti užduotį.
Vėliau galima žaisti tuos pačius žaidimus su kitomis paveikslėlių kortelėmis, 3 kurios nurodytos 2, 3, 4, 5. 6, 7 ir 8 „Paveikslėlių pasitikrinimo lentelėse“.
Autorius: | Raimonda Kirvėlienė, Justina Imbrasienė |
Leidėjas: | Lucilijus |
Išleidimo metai: | 2023 |
Formatas: | 21x30, dėžutė |
ISBN ar kodas: | 9789955325703 |
Tik registruoti vartotojai gali rašyti apžvalgas. Kviečiame, prisijungti arba užsiregistruoti