Priemonė skirta priešmokyklinio ir jaunesnio mokyklinio amžiaus vaikų foneminei klausai ugdyti, žodžių garsinės analizės ir sintezės įgūdžiams formuoti, žodynui turtinti, rišliajai kalbai plėtoti. Skaitymo ir rašymo įgūdžiams tobulinti.
Priemonės sudėtis: • žaidimo lenta. • 4 vokai: „Paveikslėliai 1“, „Paveikslėliai 2“, „Paveikslėliai 3“, „Paveikslėliai 4“, kuriuose yra 4 x 10 spalvotų paveikslėlių kortelių, kurių pavadinimuose u-ū garsai. • 4 paveikslėlių pasitikrinimo lentelės vaikams, kurie dar nerašo: „Paveikslėlių pasitikrinimo lentelė 1“, „Paveikslėlių pasitikrinimo lentelė 2“, „Paveikslėlių pasitikrinimo lentelė 3“, „Paveikslėlių pasitikrinimo lentelė 4“. • 1 žodžių rašybos pasitikrinimo lentelė: „Žodžių rašybos pasitikrinimo lentelė“.• 2 dvipusės kortelės u-ū skyrimui, skirtos foneminės klausos ugdymo užduotims pamokų arba pratybų metu.• 6 įsivertinimo kortelės. • pateikiamos žaidimų rekomendacijos, kaip dirbti su užduočių lenta ir paveikslėlių kortelėmis. Priemone gali naudotis priešmokyklinio ugdymo ir pradinių klasių mokytojai, logopedai, specialieji pedagogai, tėvai, globėjai.
Žaisdami vaikai išmoksta teisingai pavadinti paveikslėlius, juos užrašyti ir perskaityti. Pasitikrinimo kortelės moko vaikus dirbti savarankiškai, ugdo bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimus dirbant porose, grupėse.
ŽAIDIMŲ REKOMENDACIJOS
PAVADINU PAVEIKSLĖLĮ, IŠVARDINU VISUS ŽODŽIO GARSUS
Žaidimą gali žaisti 2, 4 arba 6 vaikai. Mokytojas / suaugęs ant stalo padeda vokelius „Paveikslėliai 1“ ir „Paveikslėliai 2“, kuriuose yra po 10 kortelių su skirtingais paveikslėliais, kurių pavadinimuose yra garsai u ar ū. Vaikai išsiima korteles iš vokelių ir, jas užvertę, sudeda į stalo vidurį. Kiekvienas žaidėjas traukia po 1 kortelę, pavadina paveikslėlį, išvardina žodžio garsus. Jei užduotį atliko teisingai, kortelę pasideda prie savęs, jei suklydo, tai kortelę užverčia ir padeda atgal prie kitų užverstų kortelių. Taip žaidžiama, kol ant stalo nelieka nė vienos kortelės. Laimi tas žaidėjas, kuris surenka daugiausiai kortelių. Įsivertinimo kortelėmis vaikai įsivertina, kaip sekėsi žaisti. Kitą kartą galima žaisti su vokeliuose „Paveikslėliai 3“ ir „Paveikslėliai 4“ esančiomis paveikslėlių kortelėmis.
TEISINGAI TARDAMAS GARSUS U-Ū SUDEDU KORTELES, ĮVARDINU PAVEIKSLĖLIUS
Žaidimą galima žaisti individualiai, poromis ir grupėmis. Pora / grupė prieš save pasideda vieną žaidimo lentą su užduotimi ir vokelį „Paveikslėliai 1“, kuriame yra 10 kortelių su skirtingais paveikslėliais. Mokytojas arba vaikai perskaito užduotį. Išsiaiškina. Užduočiai atlikti skiriamas laikas nuo 5–7 min. (laikas gali būti keičiamas, atsižvelgiant į individualius vaikų gebėjimus). Žaidėjai žaidimo lentoje turi teisingai sudėlioti į lentelės langelius korteles su paveikslėliais prie reikiamų raidžių U arba Ū. Pasibaigus žaidimo laikui, pora / grupė teisingai tardama garsus u ir ū perskaito žodžius, paaiškina kaip atliko užduotį. Laimi ta pora / grupė, kuri teisingai sudėlioja daugiausiai paveikslėlių kortelių. Naudodamiesi „Paveikslėlių pasitikrinimo lentele 1“ vaikai savarankiškai pasitikrina, kaip atliko užduotį. Mokiniai gali užrašyti sudėliotų paveikslėlių pavadinimus. Naudodamiesi „Žodžių rašybos pasitikrinimo lentele“, savarankiškai susiranda ir išsitaiso rašybos klaidas. Vaikai įsivertinimo kortelėmis įsivertina, kaip sekėsi atlikti užduotį. Vėliau galima žaisti tą patį žaidimą su kitomis paveikslėlių kortelėmis, esančiomis vokeliuose „Paveikslėliai 2“, „Paveikslėliai 3“ arba „Paveikslėliai 4“ ir naudotis paveikslėlių ir žodžių pasitikrinimo lentelėmis.
Autorius: | Raimonda Kirvėlienė, Justina Imbrasienė |
Leidėjas: | Lucilijus |
Išleidimo metai: | 2020 |
Formatas: | 21x29, dėžutė |
ISBN ar kodas: | 9789955324829 |
Tik registruoti vartotojai gali rašyti apžvalgas. Kviečiame, prisijungti arba užsiregistruoti