"7 nuodėmės ir 12 ligų" - garsios lietuvių medikės ir publicistės knyga apie sveikatą ir gyvenimo būdą.
Jei kas nors staiga jūsų paprašytų išvardyti septynias didžiąsias nuodėmes, ar iš karto sugebėtumėte atsakyti, kad tai – puikybė, godumas, paleistuvavimas, pavydas, rūstumas, persivalgymas ir persigėrimas, tingėjimas?
Į tokią keblią padėtį ne vieną savo pašnekovą yra įstūmusi šios knygos autorė Filomena Taunytė. Remdamasi ilgamete profesine patirtimi, gydytoja tvirtina, kad mūsų nuodėmės sukelia daugybę ligų, todėl naujoje savo knygoje aiškina, kaip atsikračius nuodėmių sustiprėja sielos ir kūno sveikata.
Negana to, autorė įsitikinusi, kad keturios didžiosios dorybės – išmanymas, teisingumas, tvirtumas ir susivaldymas – turi vaikščioti ne po vieną, o visos kartu, mat pavienė dorybė netikėtai gali virsti nuodėme.
Pasakodama apie naujų ir jau pažįstamų savo herojų, jų vaikų ir anūkų nutikimus, Filomena Taunytė aptaria su šių dienų žmogaus gyvenimo būdu susijusius sveikatos sutrikimus, taikliu, kandžiu žodžiu reiškia požiūrį į fizinę ir psichinę sveikatą žalojančias negeroves bei naujuosius prietarus. Knygos autorė siūlo per kartų kartas sukaupta išmintimi ir stebėtinais naujais mokslo atradimais pagrįstas išeitis, paprastus, dažnai beveik nieko nekainuojančius būdus ligoms gydyti ir sveikatai išsaugoti.
ĮŽANGA
ĮŽANGA
Pasikartokime septynias didžiąsias nuodėmes: puikybė, godumas, paleistuvavimas, pavydas, rūstumas, persivalgymas ir persigėrimas, tingėjimas. Reikėtų pridėti dar trejetą nuodėmių iš dešimties Dievo įsakymų ir paaiškės, kaip jos visos ir pavieniui niokoja mūsų sielas ir kūnus, nes Kūrėjas už nuodėmes baudžia ligomis dar šioje žemėje.
Vienas iš minėtų dešimties Dievo įsakymų liepia neturėti kitų dievų, kaip tik jj vieną - tai reiškia netikėti burtais, prietarais, spiritistais, ekstrasensais bei visokiais su anuo pasauliu besikalbančiais bioenergetikais.
Ištirta ir esą moksliškai pagrįsta, kad religingoje visuomenėje beveik dvigubai sumažėja sergančiųjų psichikos ligomis. Vargšas nuskriaustas žmogus raudodamas neina laukais, nekelia rankos prieš save, nepuola pjauti artimo ar skriaudėjo, nes maldoje randa paguodą, nusiraminimą ir užtikrinimą, kad Visagalis padės, užjaus, nubaus skriaudikus ir atlygins teisuoliams. Maldoje kalbamės su Dievu, bet jeigu Dievas pradeda su mumis kalbėtis, reikia ieškotis psichiatro pagalbos ir tam, su kuriuo kalbamasi, ir tam, kuris tuo tiki. Psichikos ligos lyg ir neužkrečiamos, nors nepriklausomos Lietuvos pavyzdys tai paneigė. Gruzinė aiškiaregė užkrėtė pakvaišimu ne vieną mūsų valdžios narį, o paprastųjų ir suskaičiuoti nebeįmanoma. Sukvailėjimas, pakilęs iki spaudos, televizijos bei aukščiausios valdžios viršūnių, tampa pavojinga epidemija. Labiausiai mėgstamos ir žiūrimos televizijos laidos, skirtos burtams platinti ir žmonėms kvailinti. Neliko sanitarinio švietimo, mokančio žmones, kaip išvengti ligų, susirgus sloga nesigriebti brangių, sveikatai pavojingų vaistų, bet gydytis gamtos patikrintomis priemonėmis, netrukdančiomis dirbti dangaus duotai ir nuo ligų saugančiai paties žmogaus imuninei (apsauginei) sistemai.
Bažnyčia, paskelbusi kovą su magais, ekstrasensais, burtininkais bei spiritistais, susipainiojo pati. Pradėjo varinėti iš parapijiečių velnius. Tokioje mūsų ganytojų veikloje galima įžvelgti ne vien pakvaišimą, bet ir interesų sumaišymą.
Daugėjant nuodėmių, gausėja ligų. Persigėrimas ir persivalgymas - sena nuodėmė, tačiau neprivalgymas ir nepakankamas gėrimas (vandens) - taip pat nuodėmė, stumianti kvailas lieknumo besivaikančias mergeles ne tik į ligas, kvailumą, bet ir į kapus.
Kuo daugiau šviečiame jaunimą seksualiai, tuo sparčiau mažėja normalių vaikų gimstamumas, užtat vis daugiau išgeibusių pavainikių (kūdikių namams) gimdo mergytės ir degradavusių alkoholikų šeimos. Kuo gražesnė figūra ir menkesnis svoris, tuo menkesnis kvaišos gražuolės protas ir gyvenimas. Deja, supratimas ateina tik tada, kai liga ar yda paliečia mus ar mums artimus žmones.
Šioje knygoje bus medicininių patarimų, tačiau nenusikalsime medicinos mokslo tėvo Hipokrato gydytojams duotam priesakui "Primum non nocere" - pirmiausia nepakenk. Nedaug kalbėsime apie gydymą vaistais, bet nemažai apie tai, kaip būti sveikam ir susirgus gydytis taip, kad sau nepakenktum.
Mūsų nuodėmės sukelia daugybę ligų, todėl aiškinsimės, kaip atsikračius nuodėmių sustiprėja sielos ir kūno sveikata.
Nelabieji lenda į bažnyčias, gundo ganytojus ir Seimo bei Vyriausybės narius, kurių tyrinėti negalima dėl neliečiamumo bei nepakaltinamumo. Kad gautume kuo tikslesnę informaciją, bandysime susisiekti ne su labai užsiėmusiais velniais, bet su padoresnėmis dvasiomis.
Daug kas paaiškės susipažinus su mūsų herojų, jų vaikų ir anūkų tebesitęsiančiu gyvenimu. Bus šiokių tokių seksualinių nuotykių, nes be jų paviešinimo knygos nebeskaitomos. Raginimo grįžti "į tą audringą tamsią naktį" ir ten sudegti aistros ugnyje nebus, bet bus atskleisti tokio susideginimo rezultatai, vienodai pavojingi visokio amžiaus bei visokių luomų žmonėms.