Vasaros taupadieniai! -5% papildomai su kodu: PIGU (nuolaidos sumuojasi)
Ken Robinson (g. 1950 m. kovo 4 d., Liverpulis,
Anglija) – britų lektorius, paskaitų bei seminarų vedėjas,
švietimo ir edukacijos specialistas.
Ken Robinson gimė
darbininkų šeimoje, buvo vienas iš septynių vaikų. Jo
brolis tapo profesionaliu futbolininku, o pats Kenas pasirinko mokslininko
karjerą.
Vaikystėje berniukas sirgo poliomielitu ir dėl ligos sukeltų pasekmių
lankė specialią mokyklą. Vėliau studijavo anglų kalbą ir dramą, o
1981 m. Londono universitete apgynė disertaciją apie dramos bei teatro
taikymą edukacijoje.
Baigęs doktorantūros studijas Ken
Robinson vadovavo projektui „Menai mokyklose“, kuriuo buvo
siekiama įdiegti mokyklose meno disciplinų mokymą. Projekte dalyvavo
per 2 tūkst. mokytojų ir buvo įgyvendinta virš 300
iniciatyvų.
Ken Robinson dvylika metų dirbo Warwicko
universitete ir šiuo metu yra šios mokyklos profesorius
emeritas. Keleto aukštųjų mokyklų garbės daktaro laipsnį
turintis mokslininkas už pasiekimus mokslo, kūrybiškumo ir meno
srityje apdovanotas ne vienu prestižiniu apdovanojimu. Garbingiausias
iš jų – riterio vardas, suteiktas Jungtinės Karalystės
karalienės Elžbietos II.
Ken Robinson vardą atpažįsta visi
besidomintys TED konferencijomis. Ken Robinson jose dalyvavo triskart ir
kalbėjo apie švietimą bei kūrybiškumą. Jo
pranešimas „Ar mokyklos žudo kūrybiškumą?“ yra
visų laikų žiūrimiausias TED įrašas, peržiūrėtas net 37 mln.
kartų.
Pagal Ken Robinson koncepciją ugdymas vystosi
trimis kryptimis – skatina pasirinkimo įvairovę ir sudaro galimybes
atsiskleisti individualiems vaiko gebėjimams, žadina smalsumą ir keičia
nusistovėjusias taisykles (tokias kaip standartizuoti testai). Robinson
įsitikinęs, kad švietimas yra organiškas, o ne mechaninis
procesas, todėl ypač didesnę reikšmę turi draugiškos
aplinkos kūrimas, kuris turėtų pakeisti įpratai taikomas bausmes ir
kontrolę.
Ken Robinson teigia jokiu būdu neprisiimantis
novatoriaus laurų – panašius klausimus pavieniai žmonės
svarstė jau XVIII a. Žmonės siekia padaryti visuotinį ugdymą
humaniškesnį, todėl vadovaujasi holistinėmis idėjomis:
„Aš vienas iš daugelio, dabar perėmusių
estafetę, ir savo keliu eisiu toliau, nes šiandien edukacijos
klausimai kaip niekad reikalauja skubaus sprendimo. Ugdymo prigimtis -
tai ne tik akademinis klausimas, jį svarstydami kalbame apie žmones ir
jų gyvenimus – todėl labai svarbu būti kuo
tikslesniems“, įsitikinęs Ken Robinson.
Į
lietuvių kalbą išversta Ken Robinson ir Lou Aronica knyga „Atrask
savo stichiją“.