Norėtumėte sukurti savo verslą, tačiau nežinote nuo ko pradėti? O gal jau senokai nardote po verslo vandenis, tačiau suprantate, kad dar toli gražu ne viską žinote? Tuomet šios specializuotų skaitinių rekomendacijos skirtos jums.
Žinoma, jūs galite paklausti, ar tikrai verta skaityti būtent šio žanro knygas. Juk internete gausu patarimų, o įvairios reklamos nuolat vilioja „geriausiais pasaulyje“ mokymais. Atsakymas paprastas. Išbandyti verta viską, tačiau kelios priežastys apie verslo knygų naudą įtikins išsirinkti ir paskaityti vieną kitą vertingą tekstą. Jeigu šiuo metu, vis dėlto, dvejojate ir norėtumėte kitokio žanro skaitinių, atraskite patarimų kaip išsirinkti gerą knygą ankstesniame tinklaraščio straipsnyje.
Na, o prieš išvardinama verslo leidinių skaitymo naudą, taip pat noriu priminti 18 priežasčių, kodėl apskritai verta skaityti. Tai galioja ir verslo pasaulio atstovams!
Priežastys, kodėl verta skaityti verslo leidinius
- Skaitydami šias knygas geriau suprasite, kaip veikia verslo pasaulis bei turtinsite specifinį žodyną.
Nesvarbu, ar pavyks pasinaudoti knygose aprašomais metodais bei patarimais, tačiau jos garantuotai suteiks žinių, kaip veikia verslo pasaulis. Tekstuose išdėstytos pagrindinės verslo koncepcijos, o tokia informacija pravers bendraujant su įvairaus lygio specialistais. Knygų dėka susipažinsite ir su specialiomis sąvokomis.
Verslas turi savo kalbą. Jei ketinate bendrauti su žmonėmis iš šio pasaulio, turite išmokti kalbėti ta pačia kalba. Patikėkite, svarbiuose susitikimuose tikrai nenorėsite klausti ar tikslintis, ką reiškia vienas ar kitas terminas.
- Verslo skaitiniai siūlo aplinkybių ir pasirinkimų analizę bei suteikia galimybę mokytis iš svetimų klaidų
Knygų autoriai dažnai pateikia pavyzdžių iš realių savo ar kitų verslininkų patirčių. Skaitydami šiuos leidinius jūs gaunate progą analizuoti, kokiomis aplinkybėmis iškilo įvairios kliūtys ir kokie sprendimai buvo priimti joms įveikti. Realios istorijos gali pakeisti jūsų požiūrį ar parodyti galimybių, apie kurias tiesiog nepagalvojote.
Esu tikra, daug kartų girdėjote sėkmės istorijas. Na tas, apie du vaikinukus, kurie užsidarė garaže, įsijungė kompiuterį, o po kelių metų išlindo tapę milžiniškos informacinių technologijų kompanijos savininkais ir biržoje pardavinėjo akcijas. Smagu, bet tiesa ta, kad daug verslų turėjo įveikti daugybę kliūčių, o nepatyrę vadovai darė daug neteisingų sprendimų. Skaitydami apie šias patirtis mokysitės iš svetimų klaidų ir taip galėsite išvengti savų.
- Verslo leidiniai gali pakeisti ydingą mąstyseną
Jūsų mąstysena ir įsitikinimai gali apriboti kelionę į verslo sėkmės Olimpą. Skaitydami apie kitų verslininkų patirtį jūs galite pakeisti požiūrį, atsikratyti klaidingų įsitikinimų, išbandyti novatoriškus sprendimus.
- Verslo skaitiniai yra nebrangi priemonė mokytis
Metodikos, patarimai, pavyzdžiai – visa tai yra verslo knygų dalis. Nėra tokio žmogaus, kuris viską mokėtų. Net ir didžiausių kompanijų vadovai, milijonieriai ir lyderiai akcentuoja domėjimosi naujovėmis ir nuolatinio tobulėjimo svarbą. Mokykitės iš jų ir neatsisakykite galimybės vos už keletą eurų pasisemti patirties ir sužinoti naujų dalykų, kurie pravers šiandien ir ateityje.
- Verslo leidiniai įkvepia
Prieš pradėdami savo veiklą daugelis susiduria su baimėmis. O jei nepasiseks? Žengę pirmuosius žingsnius nusivilia, jei rezultatų nesulaukia greitai. Kai kurie verslai išsisemia ir atrodo niekur neveda. Tačiau visais šiais atvejais tinkama knyga gali išjudinti iš mirties taško ir paskatinti veikti, keisti konservatorišką požiūrį, rizikuoti, ieškoti būdų tobulėti, tapti geresniu verslininku ar vadovu.
Verslo skaitinių rekomendacijos
Geriausių verslo skaitinių rekomendacijos parinktos taip, kad atitiktų įvairių skaitytojų poreikį. Jos skirtos norintiems susipažinti su lyderių biografijomis, geriau susivokti ekonomikos pasaulį ar patobulinti vadovavimo ar pardavimų įgūdžius.
Jocko Willink „Lyderystės strategijos ir taktika“
Jocko Willink knyga „Lyderystės strategijos ir taktika“ yra aiški, paprasta, detali ir rekomenduojama žmonėms, kurie ne kartą savęs klausė, ar jie yra geri vadovai. Autorius padės rasti atsakymus į klausimus, kaip sutarti su buvusiais kolegomis, kuriems vadovausite po paaukštinimo; kaip suburti lojalią komandą; kaip taktiškai išsakyti kritiką, kad kritikuojamas žmogus neprarastų motyvacijos; kaip bausti ir skatinti; kaip kalbėtis su pavadiniais, o kaip su aukštesnės grandies vadovais; kaip įveikti nepasitikėjimą savimi ir jausmą, kad nesate tikras vadovas?
Išvardinti klausimai ne vieninteliai, kankinantys lyderius, o autorius teigia, kad tinkamai pasirinktos strategijos padės įveikti visus iššūkius. Buvęs JAV jūrų pajėgų SEAL karys Jocko Wilink jau yra išleidęs knygą „Pradėk nuo savęs: SEAL vadovavimo principai“, palankiai vertinamą visame pasaulyje.
Ashlee Vance „Elon Musk. „Tesla“, „SpaceX“ ir fantastinės ateities paieškos“
Ar reikia pristatyti Elon’ą Musk’ą? Spėju, kad tikrai nebūtina, nes genijaus vardas žinomas visame pasaulyje. Tai žmogus, kuris mokslinę fantastiką verčia realybe.
Kaip šis iš Pietų Afrikos kilęs verslininkas, kurio idėjas kiti mokslininkai priėmė itin skeptiškai, atsidūrė tarp sėkmingiausių ir galingiausių? Ar jo kelionėje pasitaikė suklupimų? Visa tai skaitykite biografinėje knygoje, praveriančioje duris į žmogaus, pasiekusio didžiausią dešimtmečio pažangą kosmoso, automobilių ir energetikos sektoriuose, gyvenimą. Atsidavimas darbui, geležinė valia, tikėjimas idėjomis – sėkmės priežastys, tačiau juk tai prieinama visiems, ar ne? Kur slypi jo paslaptis?
„Elon Musk. „Tesla“, „SpaceX“ ir fantastinės ateities paieškos“ taps įkvėpimo šaltiniu kiekvienam, iš kurio idėjų buvo pasijuokta. Tikėkite savimi!
Ryan Holiday „Skaitmeninė rinkodara. Naujausių laikų reklamos ir pardavimų strategijos“
„Skaitmeninė rinkodara“ rekomenduojama kiekvienam specialistui, siekiančiam auginti savo prekinį ženklą. XXI amžiuje žaibiškai keičiasi bene kiekviena sritis. Strategijos, kurios pasiteisino prieš penkis metus, šiandien jau beviltiškai pasenusios. Tai, kas tiko pernai, šiemet jau kelia abejonių. Todėl knygos autorius kviečia rinkodarą persvarstyti iš pagrindų ir atsikratyti senų nuostatų bei prielaidų.
Knygoje gausu pavyzdžių apie verslo gigantų „Dropbox“, „Mailbox“, „Twitter“, „Pinterest“, „Facebook“, „Snapchat“, „Evernote“, „Instagram“ „StumbleUpon“ ir kitų kompanijų patirtį. Kaip turint tiek mažai, pakilti taip aukšta? Norite atsiplėšti nuo varžovų? Visi įrankiai šioje raudonojoje knygelėje. Nesnauskite!
Bronislovas Čereška, Darius Jokubauskas, Almas Rupšlaukis „REKLAMA: tarp klasikos ir modernumo“
Jei pasiryžote rimtai tobulėti, vienos knygos nepakaks. Vadovėlis „REKLAMA: tarp klasikos ir modernumo“, kaip jau aišku iš pavadinimo, apjungia reklamos istoriją ir modernias priemones.
Autoriai nagrinėja reklamos istoriją ir teoriją, analizuoja reklamos priemonių ir kampanijų efektyvumą, poveikį vartotojui, pateikia pavyzdžių ir užduočių. Tačiau, kaip minėjau ankstesnės knygos pristatyme, rinkodaros pasaulyje viskas keičiasi žaibiškai, todėl leidinyje apžvelgiamos ir moderniosios reklamos priemonės.
Knyga rekomenduojama reklamos agentūrų ir marketingo skyrių specialistams, įvairaus dydžio įmonių vadovams, šios srities studentams. Daugeliui ypač naudingas bus knygos priedas, kuriame pateiktas aiškinamasis reklamos ir viešųjų ryšių terminų žodynas.
Tomas Misiukonis, Almanta Jakštaitė-Vinkuvienė „Vadovas per 24 h. Gyvybiškai svarbūs patarimai augantiems vadovams“
„Vadovas per 24 h. Gyvybiškai svarbūs patarimai augantiems vadovams“ – dar viena knyga, kurios turinį puikiai atspindi pavadinimas. Tai konkrečių praktinių patarimų rinkinys, kuriame rasite įžvalgų, kaip sustiprinti savo pozicijas, motyvuoti darbuotojus bei kaip elgtis sudėtingų sprendimų reikalaujančiose situacijose.
Manote, kad tik pavaldiniai jaudinasi prieš metinius pokalbius? Įvairių klausimų ir situacijų vengia ir vadovai. Vertingi patarimai padės išmokti argumentavimo ir pasiruošti nepatogioms temoms, pavyzdžiui, tokioms, kaip atlyginimo kėlimas. Knygą perskaitę žmonės teigia, kad ją verta atsiversti kiekvieną kartą, iškilus įvairioms problemoms. Gandai, negatyvūs kolegos, etatų mažinimai, pokyčiai – kiekviena situacija turi tinkamą priėjimą.
Nauji vadovai įvertins praktinius patarimus dėl galimų vadovavimo strategijų pasirinkimo, o jau esami lyderiai ras informacijos, kuri pasirodys naudinga dirbant su žmonėmis.
Autoriai – verslo konsultantai, jau daug metų dirbantys su įvairiomis organizacijomis ir vadovais.
Brian Tracy „Pardavimų psichologija“
Knygos „Pardavimų psichologija“ tikslas yra pasiūlyti idėjų, strategijų ir metodų, kuriuos galėsite pritaikyti, siekdami padidinti pardavimus. Išmoksite tinkamai išnaudoti savo potencialą ir pardavimuose pasiekti tokių rezultatų, kokie anksčiau atrodė neįmanomi. Ir tai nėra tuščiažodžiavimas. Knyga tapo bestseleriu visose šalyse, kuriose buvo išleista, o skaitytojai ją rekomenduoja visiems, kurie bent kažkiek susiję su pardavimais.
Leidinys apjungia teoriją ir praktiką. Autorius pats veda pardavimų mokymus ir teigia, kad daugelis sugebėjo pasiekti lūžį bei puikių rezultatų. Išmėginkite, nes knyga tikrai nedidelė investicija palyginus su rezultatais, kuriuos žada.
Tomas Misiukonis „Koučingo technikos“
Akredituotas asmeninio ugdymo specialistas Tomas Misiukonis knygoje „Koučingo technikos“ pristato įvairius tobulėjimą skatinančius ir motyvuojančius metodus.
Koučingo technikos papildytos praktiniais pavyzdžiais ir patarimais. Autorius parengė klausimyną bei užduočių ir pratimų, kurie padės tobulintis tiems, kurių darbas ugdyti kitus. Taigi, leidinys pravers vadovams, kuriems būtina nuolat keistis, mokytis, ieškoti atsakymų, rasti savo vadovavimo stilių ir uždegti kitus.
Ben Horowit „Sudėtingi dalykai – sudėtingais laikais. Kaip kurti verslą, kai aiškių atsakymų nėra“
Investicinio fondo, investuojančio į startuolius, vadovas Ben Horowit knygoje „Sudėtingi dalykai – sudėtingais laikais: kaip kurti verslą, kai aiškių atsakymų nėra“ neslepia, kad valdyti verslą bus sunku. Neskamba motyvuojančiai, ar ne? Tačiau neskubėkite, nes knygoje rasite patarimų ir praktinės išminties, kaip spręsti didžiausias versle iškylančias problemas.
Leidinyje aptariamų metodų nemoko jokiose verslo mokyklose. Daug patirties įmonių steigime ir valdyme turintis autorius dalijasi patirtimi ir pasakoja bene apie kiekvieną iššūkių keliantį etapą: nuo specialistų samdymo iki generalinio direktoriaus mentaliteto lavinimo. Ben Horowit nenuslepia nesėkmių ir krizių, pasakoja apie tai, kaip reikėjo rinktis iš kelių blogybių, daug dėmesio skiria personalo problemoms ir komandos formavimui.
Knyga rekomenduoja aukščiausio lygio vadovams. Autorius teigia, kad lengva nebus, visgi įmanoma susidoroti su bet kuria verslą ištikusia krize.
Robert T. Kiyosaki „Turtingas tėtis, vargšas tėtis“
Knygą „Turtingas tėtis, vargšas tėtis“ jau galima laikyti žanro klasika. Asmeninių finansų ekspertas dalijasi savo asmenine patirtimi bei principais, kurie pakeis sustabarėjusį požiūrį į pinigus.
Dėstydamas savo idėjas Robert T. Kiyosaki pasakoja apie du skirtingą finansinį supratimą turinčius žmones. Sudarydamas priešpriešą autorius parodo pagrindines mūsų klaidas ir efektyvų finansų valdymo modelį. Rašytojas padeda suvokti, kad pinigai skirti ne tik įgeidžiams tenkinti, tai ir puiki priemonė pakeisti padėtį savo gyvenimo žaidime.
„Turtingas tėtis, vargšas tėtis“ bus naudingas ne tik verslo pasaulio atstovams, bet ir kiekvienam žmogui, kuris turi sąskaitą banke ir tikisi, kad pinigai joje nesutirps greičiau nei spės sumirksėti, tai yra – visiems. Tiesa, atviras ir tiesus Robert T. Kiyosaki stilius priimtinas ne visiems.
Napoleon Hill „Mąstyk ir būk turtingas! Suklestėk per metus“
„Mąstyk ir būk turtingas! Suklestėk per metus“ po pasaulį pasklido daugiau nei dvidešimties milijonų tiražu. Viena iš pagrindinių autoriaus idėjų ta, kad daugelis žmonių ir patys nesupranta, kokie iš tiesų yra jų tikslai, todėl jis pasirengęs tapti vedliu ir patarėju.
Knygos dalis „Mąstyk ir būk turtingas“ apie esminius pokyčius galvoje, o „Suklestėk per metus“ siūlo 52 sėkmės pamokas, kurios nustebins savo paprastumu ir efektyvumu.
Mantas Martišius „Kiek kainuoja laikas? Trumpa istorija apie verslą, ekonomiką, godumą ir žinias“
Dar viena knyga, kuri skirta plačiajai visuomenei. „Kiek kainuoja laikas?“ – finansinio raštingumo vadovėlis, padėsiantis susigaudyti ekonomikos terminų labirintuose. Skaitykite, švieskitės ir nejauskite gėdos, kad nežinote, ką reiškia viena ar kita sąvoka.
Dr. Mantas Martišius rašo labai įtraukiančiai ir įvairios ekonominės sąvokos bei reiškiniai tampa perkandami net visiškiems šio mokslo naujokams. Be to, knyga sudaryta taip, kad tiktų tiek skubantiems, tiek ir norintiems rimčiau įsigilinti. Tekstą galima skaityti nuosekliai ir taip iš knygos gauti maksimalią naudą. Norite medžiagą įveikti greičiau? Skaitykite išskirtas istorijas, iliustruojančias kiekvieną skyrių.
Žinoma, išvardinau tikrai ne visas geras knygas. Juk kiekvieną dieną knygynų lentynas papildo nauji leidiniai, kuriuos visada rasite jiems skirtoje verslo skaitinių kategorijoje. Jei svajojate uždirbti milijoną, o grikius virti tik dėl įvairovės, o ne būtinybės, domėkitės, mokykitės, tobulėkite ir investuokite į žinias. Knygos – paprastas ir prieinamas būdas ugdyti savo finansinį raštingumą. Išnaudokite geriausių autorių patirtį, pasimokykite iš jų klaidų, pasisemkite idėjų!
Palikite komentarą