Amerikietė Billie Eilish sudrebino muzikinį pasaulį ne įprastu ir jau pabodusiu hiperseksualumu ar skandalais dėl narkotikų, o neginčijamu talentu. Aštuoniolikmetė jau yra susižėrusi penkis svarbiausius muzikos apdovanojimus „Grammy“. Įrašiusi dainą „Notime to die“ naujam Džeimso Bondo filmui, jaunoji atlikėja stojo tarp kitų, tai padariusių – Samo Smitho, Adele, Jacko White’o, U2, Nancy Sinatros ar Moby. „Visada elgiausi, kaip norėjau ir buvau tuo, kuo noriu būti – niekuo kitu“, – taip ji mėgsta sakyti.
Paaugliai ją dievina. Ir tuo reikia džiaugtis, nes Billie Eilish dažnai pabrėžia nevartojanti alkoholio, prisipažįsta nė karto nebandžiusi rūkyti. Be šeimos, tikina, būtų niekas – dainininkės muzikantai tėvai savo vaikus nusprendė mokyti namuose, kur kiekviename kambaryje stovėjo pianinas ir kuriuose klestėjo muzika bei laisvė. Pirmasis Billie kūrinys „Oceaneyes“ buvo įrašytas mažyčiame miegamajame kartu su broliu Finneas’u, vėliau čia pat gimė ir visas albumas.
Billie ir jos brolis – ne tik į muzikos istoriją pakliūsiantis muzikinis duetas, kuriantis visame pasaulyje populiarias dainas, bet ir geriausi draugai, vienas kitam visada sakantys tik tiesą. Ir net tuomet, kai gauna daugybę pasiūlymų dirbti geriausiose pasaulio įrašų studijose, jiedu renkasi tą patį mažytį Billie miegamąjį: „Albumą sukūrėme miegamajame, namuose, kuriuose užaugome. Jeigu mes sugebėjome tai padaryti, reiškia, viskas yra įmanoma“.
Billie gimė Hailand Parke, žaliuojančiame Los Andželo rajone. Jos tėvai, „bedarbiai“ aktoriai ir muzikantai MaggieBaird ir PatrickasO’Connellis, vos sudūrė galą su galu. „Žmonės susikūrė keistą nuomonę apie tai, kaip aš užaugau. Manau, dėl to, kad esu menininkė, kilusi iš Los Andželo, – apie savo auklėjimą pasakoja Billie. – Jie mano, kad aš iš Beverli Hilso. Tai netiesa. Hailand Parko rajonas šiuo metu yra mėgstama vieta, tačiau kai ten augau, buvo visiškai kitaip. Sutemus negalėjau išeiti iš namų, nes buvo per daug pavojinga. Ten nuolat aidėjo šūviai.“
Pirmieji žingsniai į šlovė lengvi nebuvo. Savo biografijoje dainininkė atvirai pasakoja apie bėdas, su kuriomis susidūrė po pirmojo koncertinio turo – kovą su panikos atakomis, depresiją ir savęs žalojimą. Sunku patikėti, tačiau visa tai vyko tuo metu, kai pasaulis ja žavėjosi.
„Paskutiniai dveji metai man buvo patys sunkiausi dvasiškai, – savo biografijoje pasakoja mergina. – Jaučiau, kad viskas netenka prasmės. Man niekas nebebuvo svarbu. Ne tik mano gyvenime, bet ir apskritai pasaulyje. Mane užvaldė depresija. Buvau visiškai nestabili šešiolikmetė. Dabar galiu drąsiai teigti, kad jaučiuosi geriau. Visiems, kam nesiseka, galiu pasakyti, kad bus geriau. Tiesiog reikia turėti viltį. Man pasisekė, nors mano pečius slegia šlovė. Tačiau man patinka šlovė! Būti įžymybe yra puiku, bet prieš tai visus metus buvo baisu. Šiandien mėgaujuosi tuo, ką darau, ir vėl jaučiuosi savimi. Gerąja savimi. Mėgstu, kai mane stebi tūkstančiai akių.“
Billie Eilish tikisi, kad jos atvirumas pagelbėti kitiems, kurie turi tokių pat bėdų: „Kai kuriems vaikams mano dainos yra lyg apkabinimas. Suaugusieji dažnai mano, kad mano dainos yra pilnos liūdesio, tačiau man atrodo, jog tai, kad žinai, jog kitam būna lygiai taip pat blogai, kaip ir tau, guodžia. Lyg garsiai rėktum su kažkuo kartu – tai geras jausmas“, – viename interviu yra pasakojusi atlikėja.
Geriausi pasaulio dainininkai – Ariana Grande, Selena Gomez, Eltonas Johnas – garsiai žavisi Billie Eilish talentu. Širdį jai taip pat turėjo pamaloninti ir Justino Bieberio komplimentai, juk Billie ne kartą yra minėjusi, kad vaikystėje buvo jį įsimylėjusi. Tačiau labiausiai dainininkė vertina legendinės grupės „The Beatles“ nario Paulo McCartnio pagyrimus: „Su šeima buvome pas Stellą McCartney, kai paskambino Paulas ir pasakė, jog žavisi mano muzika. Jis, Paulas iš „The Beatles“! Apsiverkiau ir aš, ir mano abu tėvai“.
„The Beatles“ nemeluodavo savo gerbėjams, jie kūrė muziką, kuri buvo svarbi ir pirmiausia patiko jiems patiems, dėl to buvo mylimi pasaulio. Regis, tuo pačiu keliu eina ir Billie Eilish. Ji savo artimiausius gerbėjus vadina broliais ir seserimis, ji nori, kad po koncerto visi žavėtųsi ne įspūdingu šou, bet tuo, kad patys tapo jos pasirodymo dalimi: „Trokštu strykčioti kartu su jais, šokinėti ant žmonių, laužyti jiems rankas ir jų daiktus. Viskas, ko noriu, – kad mano pasirodymai būtų beprotiški ir pilni prie scenos besilinksminančių žmonių. Neketinu kurti beprotiškai geros muzikos, kuri nieko nereiškia. Šiuo metu jaučiu, kad kuriu muziką, su kuria gera gyventi. Per koncertinius turus suvokiau, kas man labiausiai patinka ir kas labiausiai patinka jiems“.
Į muzikinį pasaulį Billie Eilish įsiveržė lyg uraganas – savo požiūriu į šlovę, stilių ir unikalų skambesį. Tokia ji vienintelė. Pirmoji jos biografija, kurią į lietuvių kalbą išvertė Raimonda Vaikutytė, o išleido leidykla „Alma littera“, yra kupina faktų, asmeninės, itin jautrios informacijos. Visa tai jos gerbėjams leis dar arčiau pažinti mega žvaigždę. Kiek dar galite gintis, kad nesuprantate šiuolaikinės muzikos? Billie Eilish pasaulyje įvertinta ir jaunų, ir vyresnių muzikos gerbėjų, mėgėjų ir profesionalų. Juk gera muzika privalo skambėti gerai!
Kartu su pasakojimu apie dainininkę, kurį parengė Augustė Gittins, kviečiame skaityti ir knygos ištrauką.
***
VISIEMS FANAMS
BILLIE EILISH
VISKAS, KĄ REIKIA ŽINOTI APIE POPULIARIAUSIĄ POPŽVAIGŽDĘ PASAULYJE
NEPRIKLAUSOMA IR ARTIMA
ĮVADAS
KALBANT PAPRASTAI, BILLIE EILISH YRA DABARTIES BALSAS. JOS ATLIEKAMOSE DAINOSE SKAMBA TAI, APIE KĄ KALBĖSIME ANTROJOJE XXI AMŽIAUS PUSĖJE – JI DAINUOJA APIE MŪSŲ NUOSMUKIUS, NESĖKMES IR BAIMES.
Nesidairydama į praeitį ir nemėgdžiodama savo bendraamžių, Billie kuria šiuolaikinę muziką, kuri skamba visai kitaip nei kitų atlikėjų. Trumpai tariant, ji pagavo tą keistą būseną, kurią visi jaučiame šiandieniniame pasaulyje, ir ją paverčia į keistą, gąsdinančią, užburiančią ir keistai pakilią muziką. Neįtikėtina, kad jai nėra nė 20-ies metų.
Daug gražių žodžių buvo sakoma apie Billie nuo 2015 m., kai ji įžengė į sceną: keista, kerinti, nenuspėjama. Visa tai tiesa. Bet drauge ir netiesa. Nes visa tai nesvarbu. Billie yra tiesiog Billie.
Apie šią kylančią žvaigždę sužinojome tai, kad svarbiausia – „kas ji ir ko ji nori“. Iš savo gerbėjų ir kritikų Billie pelnė daugybę pagyrų bei liaupsių dėl autentiškumo, pasitikėjimo savo pačios kūrybine vizija, už tai, kad ji neprisiriša prie jokių taisyklių, net savo pačios. Netgi didieji roko vilkai palaiko Billie ir vadina ją šiuolaikiška panke, maištaujančia prieš viską ir kartu prieš nieką. „Tai, kaip elgiasi mano dukterys, yra ta pati revoliucija, kuri vyko ir manyje, kai buvau jų amžiaus, – sako Dave’as Grohlas, legendinis grupės „Nirvana“ būgnininkas ir „Foo Fighters“ dainininkas. – Billie muzika suteikia joms laisvę būti savimi.“ Jam pritaria Thomas Yorke’as iš „Radiohead“. „Tu vienintelė darai kažką, kas šiais laikais… įdomu“, – teigė jis kalbėdamas su Billie. Merginos brolis Finneasas šį komentarą apibūdino taip: „Tai kiečiausia, ką esu apie ją girdėjęs.“ Tai ne tik šaunu, tai visiškai tikslu.
Svaigus, padrikas ir atviras Billie potraukis visiems muzikos žanrams, jos laisvi, per didelio dydžio drabužiai yra tarsi „vidurinis pirštas, rodomas erotinėms nuostatoms, įsigalėjusioms paauglių popkultūroje“. Billie stilius, kai ji jaučiasi patogiai, yra itin savitas. Billie skiriasi nuo kitų popmuzikos žvaigždžių, tačiau ji nė kiek nenutolsta nuo savo gerbėjų, tarsi susitapatina su jais. Ji kalba su jais ir yra kartu. Tai Billie Eilish paradoksas. Dainininkė yra maištaujanti antiherojė, kita vertus – saugiausias sektinas pavyzdys. Billie nevartoja narkotikų ar alkoholio, ji neseksualizuoja savo meno ar kūno, o meilę šeimai rodo ant milžiniškų rankovių. Ji rūpinasi savo gerbėjais, tačiau sąmoningai juos gąsdina ir stulbina. Ji atrodo bauginamai, tačiau vis dar skubiai šoka į patalus, „jeigu po lova slepiasi pabaisa, norinti ją sučiupti“. Billie užkariavo muzikos pramonę darydama viską, ko iš jos nebuvo tikimasi. Ir tai neįtikėtinai tapo norma. Vis dėlto pasaulinė merginos sėkmė turi vienintelį paaiškinimą: Billie yra Billie. Ji viską daro taip, kaip nori pati. O jūs nebandykite to praleisti pro akis.
„BILLIE SAVOTIŠKAI ATSIRIBOJA NUO KITŲ, JAUČIA SOCIALINĮ IR VISUOTINĮ NERIMĄ. JI TAI IŠREIŠKIA TOKIU BŪDU, KURIS KEIČIA JŪSŲ POŽIŪRĮ Į GYVENIMĄ. JOS DAINŲ TEKSTAI IR IDĖJOS NE ATSITIKTINĖS, O KŪRYBIŠKOS IR NUOSTABIOS. TAČIAU JI DAR TIK PAAUGLĖ IR NEBANDO APSIMESTI KUO NORS KITU.“
ZANE’AS LOWE’AS
PIRMAS SKYRIUS
VISUR GERAI, BET NAMIE GERIAUSIA
KAI TRYLIKAMETĖ BILLIE EILISH ĮRAŠĖ SAVO BROLIO NIŪNIUOJAMĄ BALADĘ „OCEAN EYES“, JI NET NEĮSIVAIZDAVO, KOKĮ SAMBRŪZDĮ TAI SUKELS. PO PENKERIŲ METŲ BILLIE DAINAVIMAS PERŽENGĖ VISUS ĮMANOMUS ŽANRUS, SKONIUS IR AMŽIAUS KRITERIJUS. JAI TRŪKSTA LABAI NEDAUG, KAD TAPTŲ VERTINGIAUSIA POPKULTŪROS IKONA, MENININKE, PUIKIAI ATSKLEIDŽIANČIA ŠIŲ DIENŲ PASAULIO NIŪRUMĄ IR TAMSĄ. BET, KAD IR KAIP TOLI BILLIE NUKELIAUTŲ Į POPMUZIKOS STRATOSFERĄ, NAMAI VISADA YRA JOS ATRAMA. „NAMAI MANE SUKŪRĖ…“
Savo kelionėje nuo nežinomos paauglės iki vienos žinomiausių, žiūrimiausių ir vizualiai ryškiausių šiuolaikinės kultūros ikonų Billie išliko ištikima sau. Net dainininkės kritikai supranta jos gerbėjus. Billie gimė Hailand Parke, žaliuojančiame Los Andželo rajone. Jos tėvai, „bedarbiai“ aktoriai ir muzikantai Maggie Baird ir Patrickas O’Connellis, vos sudūrė galą su galu. „Žmonės susikūrė keistą nuomonę apie tai, kaip aš užaugau. Manau, dėl to, kad esu menininkė, kilusi iš Los Andželo, – apie savo auklėjimą pasakoja Billie. – Jie mano, kad aš iš Beverli Hilso. Tai netiesa. Hailand Parko rajonas šiuo metu yra mėgstama vieta, tačiau kai ten augau, buvo visiškai kitaip. Sutemus negalėjau išeiti iš namų, nes buvo per daug pavojinga. Ten nuolat aidėjo šūviai.“
Billie gimė 2001 m. gruodį. Tuo metu jos tėvai pasirodydavo JAV TV laidose: „Friends“, „Curb Your Enthusiasm“, „The West Wing“. Maggie ir Patrickas buvo gerbiami aktoriai – Maggie netgi vaidino garsioje komedijos trupėje „The Groundlings“ kartu su Willu Ferrellu. Ji buvo ir pirmoji komikės Melissos McCarthy improvizacijos mokytoja. Tačiau vien pagarba sąskaitų neapmokėsi. „Užaugau stokodama pinigų, skurdžiai. Turėjau vieną porą batų ir marškinėlius“, – atsimena Billie. Tėvams šlovė nebuvo svarbiausias dalykas. Dešimtojo dešimtmečio pabaigoje pora nusprendė atsisakyti aktorystės svajonių ir savo gyvenimą skirti vaikams.
„VISĄ GYVENIMĄ MĖGAU DAINUOTI IR PATI SAU KURTI DAINAS MIEGAMAJAME. NIEKADA NEMANIAU, KAD MANĘS LAUKIA MUZIKANTĖS KARJERA.“
Maggie su Patricku pripildė namus muzikos, garsų ir spalvų. Atsirado ir naujų taisyklių. Šeima turėjo tik du miegamuosius. Tėvai miegojo ant čiužinio svetainėje, kad Finneasas ir Billie turėtų atskirus kambarius. Šiame mažyčiame name buvo trys pianinai, po vieną kiekviename kambaryje.
„Mano šeima labai muzikali, – prisimena Billie. – Brolis su mama kūrė dainas, o tėtis skambino pianinu ir ukulele. Vaikystėje tėtis mums siūlydavo klausytis įvairių atlikėjų, tokių kaip „The Beatles“, Avril Lavigne, todėl mes iš jų daug išmokome.“ Šeima laikėsi tam tikrų elgesio principų. „Mes turėjome tokią taisyklę – niekas negali nuvaryti į lovą, kol kuriama muzika, – pasakoja Billie mama. – Muzika karaliavo visur.“
Mažoje erdvėje nuolat skambanti muzika suvienijo šeimą. Vaikų miegamuosius jungiančiame koridoriuje Billie ir jos ketveriais metais vyresnis brolis Finneasas užmezgė stiprų tarpusavio ryšį, padėjusį pagrindą jų kuriamų dainų sėkmei. Šeima visiškai atsidavė muzikai, todėl Billie tėvai nusprendė, kad mokymas namuose jų vaikams tinka labiausiai. Juolab kad Billie buvo „jautrus vaikas, išgyvenantis stiprų nerimą dėl išsiskyrimo“. Nerimą, kuris mergaitei bręstant peraugtų į kitas psichinės sveikatos problemas. Billie miegojo tėvų lovoje, kol jai sukako 10 metų. „Vienas iš mūsų nuolat būdavome su ja“, – sako Patrickas. „Abu vaikus buvo sunku auginti, abu buvo skirtingi, – prisimena Maggie. – Finneasas mus kankino, tačiau kartu kankino ir pats save, dėl to ir jautėmės blogai. O Billie patiko mus kankinti. Ji neturėjo pasigailėjimo. Ji sakydavo: Ak, tu verki? Esi silpnas žmogus.“ Billie pati sako: „Buvau siaubinga. Stengdavausi tyčia pravirkdyti žmones.“
Mokymasis namuose sutelkė šeimą, taigi Billie ir Finneasas turėjo galimybę pasinerti į dainavimą, šokį ir kūrybą, kuriais susidomėjo dar ikimokyklinio amžiaus. „Buvau lavinama namuose visą gyvenimą, – prisimena Billie. – Užuot verčiama mokytis tam tikrų dalykų mokykloje, kurių niekad nepanaudočiau gyvenime, aš mokiausi to, kas mane žavėjo ir ko norėjau siekti. Namų mokymas padėjo mano muzikai tapti tokiai, kokia ji yra.“
POPULIARIAUSIŲ BILLIE DAINŲ DEŠIMTUKAS „YOUTUBE“
1. „BAD GUY“ 2. „LOVELY“ (KARTU SU KHALID) 3. „WHEN THE PARTY’S OVER“ 4. „BELLLYACHE“ 5. „BURY A FRIEND“ 6. „OCEAN EYES“ 7. „IDONTWANNABEYOUANYMORE“ 8. „YOU SHOULD SEE ME IN A CROWN“ 9. „ALL THE GOOD GIRLS GO TO HELL“ 10. „MY BOY“
„MAN LABAI PASISEKĖ, KAD TURIU ŠEIMĄ, KURIĄ MYLIU IR KURI MYLI MANE. VIENINTELĖ PRIEŽASTIS, KODĖL DARAU TAI, KĄ DARAU, YRA TA, KAD MANO TĖVAI MANĘS NEVERTĖ TO DARYTI. JEI JIE BŪTŲ SAKĘ – ŠTAI GITARA, ŠTAI MIKROFONAS, DAINUOK IR KURK, AŠ JIEMS BŪČIAU ATSAKIUSI – SUDIE. GERIAU PAIEŠKOSIU NARKOTIKŲ.“
Finneasas skambino pianinu ir gitara, o Billie pradėjo domėtis baletu, stepu, džiazu, hiphopu ir šiuolaikiniu šokiu. Jos meilė šokiams ir paskatino ją dainuoti. „Buvau šokėja gan ilgą laiką ir vis dar galėčiau būti, bet susižeidžiau, todėl nebešoku, – prisimena atlikėja. – Visada maniau, kad skirsiu dėmesį tik šokiams. Šokdavau vienuolika valandų per savaitę, rečitaliai ir visa kita. Maniau, kad šoksiu visą gyvenimą. Na, vis dar šoku, kai esu scenoje, filmuojuosi muzikiniuose klipuose, todėl šalia savęs noriu turėti šokėjų. Bet niekada šokio nesiejau su savo darbu.“
Keletą metų Billie elgėsi taip, kaip norėjo jos širdis, netgi šoko su konkursuose dalyvaujančia šokių grupe. Ji prisimena: „Turbūt tada jaučiausi labiausiai nepasitikinti savimi. Niekada nesijaučiau patogiai vilkėdama aptemptus šokėjų drabužius. Nuolat nerimaudavau dėl išvaizdos. Tai sukėlė didžiulį nepasitenkinimą kūnu. Visai negalėjau pažvelgti į veidrodį.“
Vieną dieną Billie troškimas tapti profesionalia šokėja sudužo į šipulius. „Atsidūriau hiphopo grupėje su vyresniais, labiau pažengusiais šokėjais, bet man išniro klubo sąnario slankstelis.“ Dėl patirtos traumos ji turėjo atsisakyti šokių. Tai ją palaužė. Mergaitei tebuvo vienuolika. „Manau, kad būtent tada man prasidėjo depresija, – sako Billie. – Aš patekau lyg į duobę. Išgyvenau visą savęs kankinimo tarpsnį. Maniau, kad nusipelniau kentėti.“
Persekiojama skausmo, nusivylimo ir kančios, kurią sukėlė trauma, Billie, padedama specialistų bei šeimos, savo nerimo sutrikimus ėmė gydyti rašydama dainas ir į jas sudėdama visas kankinamas mintis – aprašė jas popieriuje ir sukūrė akordus. „Visa tai buvo mano galvoje, todėl norėjau to atsikratyti, – tvirtina Billie. – Taigi užrašiau visas mintis, jausmus ir iš to kūriau dainas. Nemaniau, kad štai imsiu ir sukursiu dainą. Tiesiog rašiau.“ Finneasas, kuris tuo metu pradėjo rašyti muziką ir dainų žodžius kaip ir Billie, buvo sužavėtas pradinėmis savo mažosios sesutės pastangomis, nors jos dainos rėmėsi populiariomis to meto melodijomis.
Nors Billie niekada negalvojo apie dainininkės karjerą, ji mėgo dainuoti. „Gimiau dainuodama, – kartą ji pajuokavo. – Nuolat dainuodavau ar triukšmaudavau, šūkaudavau klausydama muzikos. Kartais mane reikėdavo nuraminti, nes niekad nenutildavau, kaip ir dabar.“
Norėdami, kad Billie dainavimas turėtų prasmę, Maggie su Patricku užrašė dukrą į Los Andželo vaikų chorą. Štai čia ji išlavino savo įžymųjį balsą ir išmoko juo naudotis. „Nuo aštuonerių pradėjau lankyti Los Andželo vaikų chorą. Visko, kuo remiuosi dabar, išmokau tame chore. Tai išlavino mano dainavimo techniką. Susipažinau su skirtingomis klasikinės muzikos formomis ir suvokiau, kokios jos gražios. Nuo vienuolikos pradėjau rašyti dainas, nes tai buvo geras būdas išreikšti jausmus. Dainavimas chore padėjo suvokti, kaip turėčiau atlikti dainą, išmokau, kaip saugoti balsą… Kai kurie atlikėjai gadina balsus, nes nesugeba taisyklingai dainuoti.“
„NORĖJAU BŪTI SCENOJE IR TROŠKAU, KAD ŽMONĖS ŠAUKTŲ MANO VARDĄ.“
ANTRAS SKYRIUS
ŠEIMOS REIKALAI
SUNKIAI IŠTARIAMAS VISAS DAINININKĖS VARDAS YRA BILLIE EILISH PIRATE BAIRD O’CONNELL. BILLIE PREKĖS ŽENKLAS NEABEJOTINAI YRA ŠEIMOS VERSLAS. TAD NENUOSTABU, KAD JI SAVO IŠTIKIMIAUSIUS GERBĖJUS VADINA BROLIAIS IR SESERIMIS, O VISA BILLIE IR FINNEASO MUZIKA GIMĖ JŲ VAIKYSTĖS MIEGAMUOSIUOSE.
Kai Billie pradėjo stebėti visas pasaulis, jai buvo ką tik sukakę keturiolika. Jos mama jaudinosi, kad šlovė sunaikins dukros ir sūnaus gebėjimą laisvai gyventi. Laimei, artimas šeimos ryšys Billie ir Finneasui leido puikiai susidoroti su superšlovės spaudimu ir lūkesčiais. Broliui ir seseriai nereikėjo keliauti toli nuo namų, kad pakeistų pasaulį. Pasaulis atkeliavo pas juos pačius. Jų vaikystės kambariuose gimė pirmieji užburiančios muzikos garsai. „Žmonės nuolat pabrėžia, kad pradėjome kurti būtent savo miegamuosiuose“, – sako Finneasas. (Visos Billie dainos buvo sukurtos koridoriuje tarp jųdviejų miegamųjų.) Dainų užuominos, žodžiai ir melodijos skraidė tarp gretimų kambarių, kai brolis su seseria keitėsi idėjomis. Finneaso kambaryje, kuriame vos tilpo lova, dvi klaviatūros ir stalas, gimdavo kūrinys. Įprastas, nuobodus paauglio miegamasis iš esmės puikiai atspindi tai, kaip pastaraisiais metais keitėsi popmuzika.
Billie su broliu muzikos festivalyje „Life Is Beautiful“. Las Vegasas, 2019 m. rugsėjis.
Muzika kuriama ne brangioje studijoje, priklausančioje kokiam nors muzikos magnatui ar valdomai prodiuserio, bet miegamajame. Billie geriausia tai apibūdino: „Žmonės visada klausia – kaip jautiesi pradėjusi mažame brolio miegamajame, o dabar atsidūrusi didelėje studijoje? Tačiau aš kuriu vis dar tame pačiame kambaryje.“ Praėjus penkeriems metams nuo hito sukūrimo sunku įsivaizduoti Billie ir Finneasą įrašinėjant dainas kur nors kitur. „Nemėgstu įrašų studijų, jose nėra gyvybės ir natūralios šviesos, – tvirtina Finneasas. – Esu tikras, kad mudu su Billie grįšime kurti dainų į mano kambarį, kai tik nuspręsime, kad vėl reikia ką nors įrašyti. Nenorime dirbti studijoje, kuriai reikia mokėti milžiniškus pinigus. Mūsų mama gyvena su mumis. Kai ji ateina su gardžiausiais patiekalais sakydama, kad dievina mūsų muziką, tai neįkainojamas dalykas. Miegamasis yra išskirtinė erdvė, intymi, uždara ir tyli. Man patinka, kaip joje atsiskleidžia balsas.“
Kitoje koridoriaus pusėje nuo jos brolio „sandėliuko“ – Billie teritorija.
Kaip ir daugelio paauglių, Billie kambarys buvo (ir vis dar yra, nes ji ten gyvena) jos prieglobstis. „Mano kambarys yra tarsi mažieji rūmai. Jis nuolat keitėsi. Labai dažnai į pasaulį pasižiūriu kitaip, todėl mano kambarys buvo pasikeitęs bene 20 kartų.“
11–13 metų Billie pradėjo rašyti dainas atskirai nuo brolio. Jis dažnai girdėdavo garsus, sklindančius iš sesers kambario, kurie priversdavo jį pabelsti į duris. „Pirmą kartą ji sudainavo „Hotline Bling“ dainą namuose, pritardama ukulele, – prisimena Finneasas. – Aš paklausiau, ar ji pati parašė šią dainą. Net patikėjau.“
„JAUČIUOSI, TARSI ŠIEK TIEK PRARANDANTI SAVE. MES KARTU VISKĄ KURIAME. BROLIS PRODIUSUOJA, O MAMA IR TĖTIS KELIAUJA Į KONCERTINIUS TURUS KARTU SU MANIMI. KAI BŪNU TOLI NUO NAMŲ, BENT JAU MANO NAMAI BŪNA ŠALIA MANĘS.“
Brolis su seseria nusprendė suvienyti jėgas. „2015 m. pradžioje pradėjome kurti kartu, – prisimena Billie. – Visada būdavome šalia, taigi koks pavojus? Kūrėme be jokių lūkesčių, be jokių darykim tai, kad gautume tai ar pasistenkime išgarsėti, nieko panašaus… Mes darėme tai, ką mėgome labiausiai.“
Jų kambariai buvo greta, abu mokėsi namuose ir turėjo tėvus, nedraudžiančius kurti muzikos, todėl Finneasas ir Billie galėjo nuolat bendradarbiauti. Jie buvo ir geriausi draugai, tad dainų kūrimas kartu tapo dar produktyvesnis. „Mes abu priimame kritiką. Jeigu man nepatinka tai, ką jis daro, ar netgi atrodo siaubinga, brolis sutinka su mano nuomone. Taip pat elgiuosi ir aš. Jeigu brolio paklausiu, ką jis mano, jis gali pasakyti, kad jam nepatinka. Mes esame nuoširdūs. Kai dirbi su kitais žmonėmis, neturi tokio didelio pasitikėjimo. Man labai paprasta, nes puikiai sutariu su broliu. Mes išties artimi – mes komanda.“
Nepaisant dueto sugebėjimo kurti dainas ir skaityti tarpusavio mintis, gana anksti buvo nuspręsta, kad jie nekurs šeimos grupės, net jei prie jų prisidėtų mama su tėčiu. Maggie ir Patrickas jaučiasi laimingi tapę kelionių ir asmeniniais padėjėjais. Maggie labiau yra Billie štabo vadovė, mama ir vadybininkė, o tėtis padeda suderinti turo apipavidalinimą, per pirmuosius koncertinius turus jis pats vairuodavo.
Nepaisant glaudaus Finneaso ir Billie ryšio, jiedu nusprendė, kad dėl muzikos jiems bus geriau nekurti dueto. „Tai buvo sąmoningas sprendimas pristatyti viską tik Billie vardu, – teigia Finneasas. – Nemanau, kad duetams gerai sekasi. Nežinau nė vieno, kuriam šiandieniniame pasaulyje taip gerai sektųsi, kaip dabar sekasi Billie. Yra daug duetų, kuriuos mėgstu, tačiau spauda jų neliaupsina, o Billie yra ikoniška asmenybė. Manau, teisinga, kad tai – tik jos projektas.“
Du puikiai apdovanoti, bet skirtingi dainų autoriai, – jie abu žino, kad vienas kitam yra reikalingi. Billie niūrumas atsveria Finneaso lengvumą. Vis dėlto jie yra skirtingi menininkai, turintys nevienodus gyvenimus. „Mes abu solo menininkai, kartu kuriantys muziką, – sako Finneasas. – Billie įrašai yra visiška jos kūrybinė vizija. Mes kartu kuriame muziką, bet ji sugalvoja albumo viziją, vizualinę raišką, sceninius pasirodymus. Manau, čia viena iš daugelio priežasčių, kodėl tai galima vadinti būtent jos muzika.“
Išdidi mama pritaria sūnui. „Billie tvirtai laikosi savo nuomonės. Ji nori, kad kūryba būtų tokia, kokią ji įsivaizduoja. Ji turi viziją ir visada paaiškina, kas tai yra. Dukra sąmoningai nesistengia, kad būtų lengviau. Ji turi savo sampratą, ir kai ją parodo scenoje, klausytojai ją supranta.“
Abu užkūrė tikrą pirtį. Kai brolis ir sesuo suvienijo kūrybines jėgas, netrukus jie sukūrė auksinę melodiją, kuri buvo nenusakoma, liūdna, bet drauge ir nuostabi, kaip ir jos pagrindinis objektas. Tai „Ocenan Eyes“.
Palikite komentarą